میهن صنعت :

تاکید سازمان هواپیمایی بر اعلام رتبه‌بندی و بی‌اطلاعی ایرلاین‌ها

میهن صنعت : با توجه به مؤلفه‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری برای رتبه‌بندی ایرلاین‌ها مشخص کرده بود، شرکت‌های هواپیمایی بین رتبه‌های یک تا پنج طبقه‌بندی شدند و پس از بررسی‌های انجام شده در حال حاضر بیش از 50 درصد از ایرلاین‌های ما رتبه‌ای بین سه تا یک دار

به گزارش میهن صنعت، بیش از یکسال از طرح رتبه‌بندی ایرلاین‌های ایرانی به منظور رقابت برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات می‌گذرد تا در پی آن شرکت‌های هواپیمایی که رتبه بالاتری اخذ می‌کنند، بتوانند با نرخ آزاد بلیت بفروشند اما درحالیکه رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام نهایی رتبه‌بندی به ایرلاین‌ها خبر می‌دهد، شرکت‌های هواپیمایی از رتبه خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

 

حمیدرضا پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی – با اعلام این که رتبه‌بندی ایرلاین‌ها پایان یافته و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است به خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: با توجه به مؤلفه‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری برای رتبه‌بندی ایرلاین‌ها مشخص کرده بود، شرکت‌های هواپیمایی بین رتبه‌های یک تا پنج طبقه‌بندی شدند و پس از بررسی‌های انجام شده در حال حاضر بیش از 50 درصد از ایرلاین‌های ما رتبه‌ای بین سه تا یک دارند.

 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه رتبه‌بندی ایرلاین‌ها به منظور استفاده از تسهیلاتی بود که صندوق توسعه در اختیار آنها قرار می‌دهد تاکید کرد:‌ هر شرکتی رتبه بالاتری داشته باشد، می‌تواند از تسهیلات مالی بیشتری از امکانات صندوق توسعه بهره ببرد.

 

پهلوانی از نام بردن شرکت‌های هواپیمایی دارای رتبه بالاتر یا پایین‌تر خودداری و اظهار کرد: رتبه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده و طبق آن برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

 

در این زمینه فرهاد پرورش – مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی برگزار شده بود، از بیان رتبه این شرکت به ایسنا خودداری کرد و گفت: رییس سازمان هواپیمایی کشور دراین باره توضیحات لازم را ارائه کرده است.

 

در تماسی که ایسنا با روابط عمومی چند ایرلاین دیگر داشت همگی از رتبه شرکت خود ابراز بی‌اطلاعی کرده و خواهان اعلام همگانی آن شدند تا در صورت انجام رتبه‌بندی، مردم بدانند کدام شرکت از امکانات و خدمات بهتری برخوردار است تا در فضایی رقابتی مسافران منتفع شوند.

 

در شرایطی‌که طبق برنامه‌ریزی در قانون برنامه پنجم توسعه از ابتدای سال 92 باید آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی اجرا شود، دلیل این اطلاع‌رسانی ناکافی از سوی مسوولان مشخص نیست زیرا مسافران می‌توانند با اطلاع از رتبه شرکت‌های هواپیمایی ایرلاین با کیفیت بهتر را برای پرواز انتخاب کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10270
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه