میهن صنعت :

تاکید یک عضو کمیسیون انرژی بر نوآوری و خلاقیت در توسعه صنعت نفت

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوآوری و خلاقیت باید در صنعت نفت به وجود آید، گفت: انرژی جایی است که می‌تواند اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی بختیاراظهار داشت: معتقدیم انرژی پیشران توسعه کشور است و ما دارای منابع هیدروکربوری اول جهان هستیم. اگر نفت و گاز را در کنار هم در نظر بگیریم در سطح جهان مقام اول را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:‌ اگر عربستان به لحاظ نفت در جایگاه بالاتری قرار دارد و روسیه هم به لحاظ گاز، اما امروز ایران در زمینه صنعت گاز، از روسیه و با اکتشافات جدید پیش افتاده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم انرژی بهترین نقطه‌ی اتکا است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: اگر قرار باشد سرمایه و منابع زیر زمینی را از درون زمین استخراج کرده و بفروشیم این کار، اقتصاد مولد محسوب نمی‌شود اقتصاد پایدار هم نیست. اقتصاد پایدار یعنی اینکه بتوانیم در حوزه‌های انرژی حرف اول را بزنیم.

بختیار در ادامه با بیان اینکه در زمینه صادرات باید زنجیره ارزش بخش‌های مختلف را تکمیل کنیم، اظهار داشت:‌ با حفظ ملاحظات زیست محیطی باید دوره‌ی آتی رویکرد جهان در خصوص مسائل زیست محیطی باشد و برای آن برنامه ریزی کنیم و از منابع فسیلی به درستی بهره برداری و استفاده داشته باشیم، ما بیشترین منابع خورشیدی را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: امروز باید به سمت منابع تجدیدپذیر حرکت کنیم. ما می‌توانیم تمام منابع انرژی جهان را از خورشید تامین کنیم. البته در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر به لحاظ قانونگذاری و مقررات یک گام به جلو حرکت کرده‌ایم و مجلس شورای اسلامی اساسنامه‌ی ساتبا را هم نهایی کرد تا در این زمینه متولی واحد وجود داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این که در حوزه‌ای مانند صنعت نفت باید به سمت نوآوری و خلاقیت برویم، گفت: با فعال‌کردن شرکت‌های دانش بنیان امکان تولید تجهیزات در داخل کشور را داریم. ضمن این که پتانسیل خوبی به لحاظ نیروی انسانی در کشور وجود دارد. نیروی انسانی بزرگترین سرمایه‌ی کشور است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان اظهار داشت:‌ با توجه به تعامل خوبی که بین مجلس و دولت برقرار است، امیدواریم که رای اعتماد مجلس پشتوانه‌ی خوبی برای وزرا باشد تا بتواند در حوزه‌ی اقتصاد و انرژی کشور اقدامات خوبی را انجام دهد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131923
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه