میهن صنعت :

تایرهای بی‌کیفیت جان شهروندان را تهدید می‌کنند

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران خواستار تشدید نظارت‌ها و تجمیع واردات تایر در یک گمرک خاص برای جلوگیری از واردات تایرهای تاریخ مصرف گذشته و بی‌کیفیت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مسعود بهرامی‌ نوید اظهار کرد:‌ واردات تایر مشمول استاندارد اجباری است با این حال بعضا نمونه‌ای که واردکنندگان مجوز واردات آن را از استاندارد می‌گیرند با آن چه وارد می‌کنند متفاوت است.

 

وی با بیان این‌که تایر با امنیت جانی شهروندان سر و کار داشته و باید کنترل‌ بر واردات این محصولات تشدید شود، خاطرنشان کرد: باید تنها یک گمرک به واردات تایر اختصاص یابد تا نظارت‌ها در این زمینه متمرکز شود.

 

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: در حال حاضر از گمرکات مختلف امکان واردات تایر وجود دارد این در حالی است که برخی گمرک‌ها از تجهیزات لازم برای تست و انجام تمام آزمایش‌های مربوطه بر روی تایرهای وارداتی، برخوردار نیستند.

 

وی افزود: بنابراین در صورت اختصاص یک گمرک خاص به واردات تایر، شرکت‌های بازرسی معتبر از جمله شرکت مهندسی تحقیقات صنعت تایر کشور می‌توانند در این گمرک مستقر شده و با استفاده از دانش فنی و آزمایشگاه مجهز خود از واردات تایرهای بی‌کیفیت جلوگیری کنند.

 

بهرامی نوید با بیان این‌که هم‌اکنون شاهد واردات تایرهایی با کیفیت پایین و بعضا تاریخ مصرف گذشته هستیم، تصریح کرد:‌ در مواردی ظاهر این تایرها بسیار مناسب است اما در آزمایشگاه و در زیر تست از استاندارد لازم برخودار نیستند.

 

وی در ادامه گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: یک تایر باید در آزمایشگاه و در زیر بار لازم قرار گیرد تا میزان تحمل فشار آن مشخص شود. در این زمینه پنج فاز در آزمایشگاه طی می‌شود که بعضا برخی از تایرهای وارداتی در فاز سوم آزمایش از بین می‌روند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22665
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه