میهن صنعت :

«تایزن» تازه‌ترین سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند

میهن صنعت : Tizen نام تازه‌ترین سیستم عاملی است که برای استفاده در گوشی‌های هوشمند طراحی شده و قرار است به زودی در دسترس کاربران قرار گیرد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از استیودنت نیوز، این سیستم عامل باید با رقبای قدرتمندی همچون آندروید و iOS رقابت کند. Tizen که نسخه ای متحول شده از سیستم عامل لینوکس است از نظر رابط کاربری و مشخصات ظاهری تفاوت چندانی با سیستم عامل های مشابه برای گوشی های هوشمند ندارد.

طراحی این سیستم عامل به طور مشترک توسط اینتل و سامسونگ صورت گرفته و البته بنیاد لینوکس هم از این امر پشتیبانی کرده است. در حال حاضر تلاش برای بازاریابی گسترده این سیستم عامل در جریان است و سامسونگ به همین منظور مذاکراتی با NTT Docomo بزرگترین اپراتور تلفن همراه آمریکا به عمل آورده است.

با توجه به اینکه NTT Docomo قراردادی برای عرضه آیفون ندارد و با ریزش مشترکانش مواجه بوده امیدوار است با استفاده از این سیستم عامل جایگاه خود را ارتقا دهد.

در حال حاضر دو سیستم عامل آمریکایی Android  و iOS نود درصد از بازار سیستم عامل های همراه در کنترل دارند و شرکت های کره‌ای و چینی در تلاشند با عرضه سیستم عامل های رقیب عرصه را بر آمریکایی ها تنگ کنند.

سامسونگ پیش از این سیستم عامل Bada را عرضه کرده بود که با استقبال چندانی مواجه نشده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8875
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه