«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تایکان؛ سدان برق آسا

پورشه بعد از اینکه با Cayenne Turbo S E-Hybrid در یک پیست ناتمام تایمگیری کرد تصمیم گرفت با تایکان که یک سدان تمام الکتریکی محسوب می‌شود نیز این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پورشه بعد از اینکه با Cayenne Turbo S E-Hybrid در یک پیست ناتمام تایمگیری کرد تصمیم گرفت با تایکان که یک سدان تمام الکتریکی محسوب می‌شود نیز این کار را انجام دهد. تا رونمایی تایکان چیزی نمانده و حالا پورشه آن را به نوربرگ‌رینگ برده تا ببیند این خودرو چقدر سریع است. این خودرو توانست رکورد این پیست را به عنوان اولین خودرو چهار درب تمام الکتریکی با ثبت 7 دقیقه و 42 ثانیه بشکند.

با ثبت این تایم تایکان تنها 4 ثانیه نسبت به پانامرا توروبو، با 7 دقیقه و 38 ثانیه کند‌تر است. پشت فرمان تایکان لارس کرن قرار داشت که توانست این خودرو را در پیست 20.6 کیلومتر نوربرگ‌رینگ براند و رکورد بزرگی را برای پورشه به ثبت برساند. بهتر است بدانید که رکورد کلی این پیست نیز توسط پورشه با خودرو 919 هایبرید ایو به دست آمده است. این خودرو مسابقه‌ای که تنها برای راندن در پیست ساخته شده توانست بیش از یکسال قبل زمان 5 دقیقه و 19.55 ثانیه را به ثبت برساند. پورشه برای شکستن رکورد این پیست از بالا‌ترین نسخه تایکان استفاده کرد که از دو پیشرانه الکتریکی همراه با سیستم چهارچرخ متحرک و چهارچرخ فرمان‌پذیر سود می‌برد. این خودرو بر روی رینگ‌های 21 اینچی سوار شده و می‌تواند بیشتر از 600 اسب بخار نیرو تولید کند. تایکان از سیستمی موسوم به Porsche 4D-Chassis Contorl استفاده می‌کند که در آن واحد می‌تواند این خودرو را به صورت کامل آنالیز کند.

به طور مثال  سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر، تثبیت کننده الکترومکانیکی همزمان با یکدیگر تحت این سیستم کار می‌کند. این آنالیز‌ها و تنظیمات به طور مستقیم بستگی به انتخاب حالت رانندگی دارد و در زمانی که حالت خودرو بر روی اسپرت پلاس تنظیم شود، خودرو به صورت کامل تهاجمی می‌شود. پیش از نمایشگاه فرانکفورت 2019 این خودرو 4 سپتامبر و در سه کشور آلمان، چین و کانادا ب صورت همزمان رونمایی می‌شود که دیگران نیز می‌توانند از طریق اینترنت این رویداد را آنلاین مشاهده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184118
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه