میهن صنعت :

تا پايان سال 92 قيمت خودرو ثابت مي ماند

میهن صنعت : يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: شوراي ملي رقابت تا کنون جلسات متعددي را در خصوص قيمت خودرو برگزار نموده اما تا اين لحظه خروجي خاصي از اين جلسات حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عيسي امامي افزود: بر اساس برنامه¬هاي کارشناسي صورت گرفته توسط شوراي رقابت و به رغم ادعاي خودروسازان و قطعه¬سازان، نرخ ارز بر قيمت خودرو تاثير چنداني ندارد.

عضو ناظر شوراي ملي رقابت با اشاره به اين که به موجب تصميمات جلسه اخير شوراي رقابت مقرر گرديد مبناي قيمت-گذاري خودروها بر اساس دستور¬العمل قبلي محاسبه شود، اظهار کرد: به اين ترتيب تا پايان سال 92 قيمت خودرو ثابت مي-ماند.

وي با بيان اين که بر اساس مصوبه اخير نرخ ارز متقاضي بايد مبناي محاسبه قيمت¬گذاري خودروها قرار گيرد، تصريح کرد:     در صورتي که خودروسازان نسبت به دستورالعمل فعلي قيمت¬گذاري خودروها معترض باشند مي¬توانند اعتراض خود را به منظور بررسي به شوراي رقابت ارائه کنند.

امامي با تاکيد بر اين که به نظر نمي¬رسد عدم اختصاص ارز مبادله¬اي تفاوت زيادي در قيمت خودرو ايجاد کرده و ضرر و زياني به خودروسازان برساند، اضافه کرد: در اين صورت نيز خودروسازان بايد با افزايش توليد ضرر و زيان احتمالي را جبران کنند.

وي با اشاره به مشکلات شرکت¬هاي خودروساز در زمينه نقدينگي و در نتيجه افت توليد خودرو گفت: دولت بايد از صنعت خودروسازي حمايت کند در حالي که در کشور ما به جاي حمايت از اين صنعت به مصرف کننده خودرو ظلم مي¬شود.

نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: دولت بايد با اعمال روش¬هاي اجرايي از توليدات داخل از جمله توليد خودرو حمايت کند تا استمرار توليد، اشتغال پايدار در کشورمان را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31868
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه