تا پایان دولت دهم صادرکننده فولاد می شویم

ميهن صنعت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 18 طرح مهر ماندگار بخش خصوصی تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود و پس از این دولت از صادركنندگان فولاد در جهان خواهیم شد.


به گزارش «ميهن صنعت»، مهدی غضنفری در مراسم افتتاح كارخانه دو میلیون تنی تولید كنستانتره
سنگ آهن سیرجان كه با حضور رییس جمهوری انجام شد، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه، ظرفیت تولید فولاد كشور به 45 میلیون تن افزایش می‌یابد و بخشی از 45 میلیون تن تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان كرد: در حال حاضر سالانه شش میلیون تن فولاد وارد می‌كنیم كه تا پایان دولت دهم، جمهوری اسلامی از واردات فولاد بی نیاز خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، جمهوری اسلامی ایران با تولید 20 میلیون تن فولاد در سال رتبه 17 جهان را به خود اختصاص داده است كه تلاش می كنیم با بهره برداری طرح‌های در دست اجرا این آمار را افزایش دهیم.
غضنفری گفت: بخش خصوصی برای تولید 36 میلیون تن فولاد مجوز گرفته است كه این علاوه بر 20 میلیون تن است. در شرایطی كه دشمنان شعار تحریم فلج كننده را سر داده‌اند، ما شاهد افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی در كشور هستیم كه این از تلاش و همت صنتعگران و متخصصان ما نشان دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شدت تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: افتتاح كارخانه تولید كنسانتره سیرجان داغ ناامیدی را بر پیشانی تحریم كنندگان گذاشت.
وی با بیان این كه در دولت نهم و دهم طرح‌های بسیار بزرگی در بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسیده است افزود: بهره‌برداری از این كارخانه توسط بخش خصوصی نشان می‌دهد كه در سرمایه‌گذاری ما آنقدر امنیت وجود دارد كه سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مسیر وارد شده اند.
غضنفری با اشاره به این كه ساخت تجهیزات این كارخانه توسط مهندسان داخلی صورت گرفته است، ادامه داد: ما به سمتی پیش می‌رویم كه هم در دانش فولاد و هم در كارخانه‌سازی به موفقیت‌های رسیده‌ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنانش با بیان این كه طرح‌های زیادی در بخش صنعت و معدن استان كرمان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از فروردین ماه سال 77 تا اسفندماه سال 83 حدود 550 واحد صنعتی در این استان به بهره‌برداری رسیده و از ابتدای دولت نهم تاكنون تعداد این طرح‌ها به هزار و 460 واحد صنعتی رسیده است.
غضنفری گفت: همچنین از سال 84 تا اسفند 90 نیز 270 فقره طرح معدنی در استان كرمان به بهره‌برداری رسیده است و هنوز فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان كرمان وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان كرد: در حال حاضر نیز چند طرح بزرگ توسط شركت مادر تخصصی هلدینگ خاورمیانه (میدكو) شامل فولاد، مس و زغالسنگ در دست اجراست كه از پیشرفت خوبی برخوردار هستند. ما سرمایه‌گذاری از معدن تا فولاد را دنبال می‌كنیم و در این زمینه آماده همكاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
وی اظهار کرد: در سفر اخیر به استان اصفهان در معدن سینگان 20 میلیون تن گندله را به بخش خصوصی واگذار كردیم و این فرصت نیز در كرمان وجود دارد.
غضنفری تصریح كرد: در حال حاضر 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان كرمان در حال انجام است.
وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان كرمان افزود: در سه سفر گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت، 50 مصوبه به تصویب رسید كه از این تعداد 35 مصوبه به اتمام رسیده و 15 مصوبه دیگر در دست اجراست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: هشت طرح فولاد در استان كرمان در حال اجراست كه با بهره برداری از آنها و با اختصاص چهار میلیون تن فولاد میدكو، آمار تولید فولاد استان كرمان به 12 میلیون تن افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2964
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه