میهن صنعت :

تثبیت بازار خودرو با روش جدید قیمت گذاری

میهن صنعت : فروش یا پیش فروش شرکت های خودروساز بدون واسطه، از افزایش قیمت خودرو جلوگیری خواهد کرد چرا که ورود محصولات خودروسازان داخلی به طور مستقیم به بازار، قیمت خودرو های داخلی را تثبیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل با توجه به افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر گفت: فروش یا پیش فروش شرکت های خودروساز بدون واسطه، از افزایش قیمت خودرو جلوگیری خواهد کرد چرا که ورود محصولات خودروسازان داخلی به طور مستقیم به بازار، قیمت خودرو های داخلی را تثبیت خواهد کرد.

حسن زمانی افشار در گفتگو با خبرخودرو در خصوص راهکار های کنترل بازار خرید و فروش خودرو افزود: باید فروشندگان بدون پروانه کسب و دلالان از بازار خودرو حذف شوند و به صورت قانونی فعالیت آنها متوقف شود چرا که این افراد بدون هیچ تخصصی تنها به همراه مقداری سرمایه وارد بازار های مختلف شده و سبب برهم زدن نظم و ایجاد اختلال در آن بخش می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: فروشندگان بدون پروانه کسب و دلالان یک روز با سرمایه خود، در حوزه مسکن مشکلاتی ایجاد می کنند و زمان دیگر در بازار خودرو، طلا و ارز و پس از رکود یک بازار به سراغ بازار های دیگر می روند به طوریکه امنیت اقتصادی جامعه بازیچه این افراد شده و مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

حسن زمانی افشار تصریح کرد: ضرورت دارد تلاش مضاعفی در راستای جلوگیری از ورود فروشندگان بدون پروانه کسب و دلالان صورت پذیرد تا بتوان بازار را کنترل کرد به طوریکه تمامی بازار ها از جمله بازار خرید و فروش خودرو به اعتدال دست یابند. در راستای نظارت بر بازار، باید خرید و فروش خودرو تنها توسط نمایشگاه داران با پروانه کسب انجام شود، که قطعا این امر با اجرای طرح ساماندهی معاملات خودروی کشور محقق خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که سبب افزایش قیمت خودرو در کشور شده است تغییر در نرخ ثبت اسناد است به طوریکه قیمت ثبت سند نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.

رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در ادامه افزود: قیمت گذاری های جدید با توجه به مبنا قرار گرفتن ارز مبادله ای، بر بازار خودرو تاثیر مثبتی خواهد داشت چرا که با عرضه خودرو ها بر اساس ارز مبادله ای بازار کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تخصیص ارز مبادله ای به صنعت خودروسازی گفت: کاهش قیمت ها با عرضه ارز مبادله ای حاصل خواهد شد چرا که با ورود این ارز خودروسازان می توانند خودرو های بیشتری را در راستای تامین تقاضای مصرف کنندگان، عرضه کرده و تعادل را به بازار برگردانند.

حسن زمانی افشار در پایان به عنوان متولی صنف از تمامی همکاران خود در سراسر کشور درخواست کرد: شرایط موجود را چنان مدیریت کنند که نظم و اعتدال دوباره در بازار ایجاد شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11203
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه