مشتریان اصلی خودروسازان دلالان هستند

تثبیت بازار خودرو با عرضه مستقیم

میهن صنعت : یکی از مهمترین راهکارهای کاهش قیمت خودرو و کنترل بازار، انجام فروش و پیش فروش شرکت های خودروساز و تداوم آن به صورت مستیقم و بدون حضور واسطه ها و دلالان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعتیک فعالان بازار خودو با بیان این مطلب به پرشین خودروگفت: در حال حاضر مشتری اصلی خودروسازان دلالان و واسطه ها هستند و مردم عادی کمتر موفق به انجام خرید مستقیم از خودروسازان می شوند که همین امر یکی از دلایل تداوم گرانی خودرو و مقاومت بازار در برابر کاهش قیمت ها ست.

عی اکبری با تاکید بر اینکه حذف واسطه ها و دلالان کمک شایانی به ثبات بازار خودرو می کند، ادامه داد: در حال حاضر دلالان به صورت گسترده اقدام به خرید محصولات خودروسازان کرده و مانع خرید مستقیم خودرو توسط مردم می شوند ودر حقیقت با این کار گلوگاه عرضه خودرو را در دست گرفته اند.

وی با بیان اینکه دلالان با کاهش و افزایش خودرو در مقاطع زمانی مختلف با بازار خودرو بازی می کنند، اظهار داشت: خرید مستقیم خودرو توسط مصرف کننده واقعی از افزایش قیمت خودرو جلوگیری می کند چرا که ورود عرضه خودرو به طور مستقیم به بازار، قیمت این محصول را در بازار تثبیت خواهد کرد.

به گفته این کارشناس خودرو، برای حفظ تعادل در بازار و جلوگیری از شوک های مجدد قیمتی در روزهای پایانی سال باید فروشندگان و دلالان از بازار خودرو حذف شوند چرا که این افراد به جز داشتن سرمایه های هنگفت و رانت های اطلاعاتی و مالی هیچ تخصصی در زمینه خودرو نداشته و تنها منجر به آشفتگی، گرانی و نابسامانی بازار خودرو می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12390
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه