«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تثبیت شاخص های نفت/افت هفتگی قیمت نفت با تشدید تنش های تجاری

بهای نفت در روز گذشته تقریبا ثابت بود و شاخص ها درمعاملات پایان هفته به دنبال تشدید تنش های جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین افزایش تقاضا برای پالایش امریکا روند نزولی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز گذشته تقریبا ثابت بود و شاخص ها درمعاملات پایان هفته به دنبال تشدید تنش های جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین افزایش تقاضا برای پالایش امریکا روند نزولی را سپری کردند.

شاخص نفت خام برنت با رشد 23 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 70 دلار 62 سنت معامله شد و اما افت هفتگی 0.3 درصدی را ثبت کرد و ونفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 4 سنت به 61 دلار 66 سنت در بشکه رسید و افت هفتگی 0.5 درصدی را تجربه کرد.

سرمایه گذاران نگران تشدید اختلاف های تجاری میان آمریکا و چین و تاثیر آن میزان تقاضای نفت هستند و در حالی که پیش بینی می شد که مذاکرات موفقیت آمیز باشد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، این دو غول اقتصادی جهان در سه ماهه اول سال 2019 حدود 34 درصد از مصرف نفت جهانی را به خود اختصاص دادند.

علاوه براین، توافق اوپک پلاس از ابتدای سال جاری منجر به روند صعودی قیمت ها شده که تحلیلگران پیش بینی می کنند این توافق تا 6 ماه دیگر تمدید شود.

از طرفی دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت تاثیر گذاشته و باید منتظر ماند و دید که عربستان با وجود توافق اوپک چگونه کمبود نفت ایران را جبران می کند.

لازم به ذکر است که شرکت پترو کمیکال چین (گروه سینوپک) و شرکت ملی نفت چین (CNPC)  دو پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور پس از پایان معافیت های آمریکا برای خریداران نفت ایران، دیگر هیچ نفتی برای ماه می از ایران بارگیری نکرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=176180
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه