میهن صنعت :

تجهیز همه امدادخودروها به سامانه موقعیت‌یاب GPS تا اول اسفند

میهن صنعت : رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل استان تهران از تجهیز امدادخودروهای استان به سامانه موقعیت‌یاب خبر داد و گفت: این امر بر اساس ضوابط فعالیت امداد خودروها در جاده‌های کشور طبق دستورالعمل ابلاغی رئیس سازمان راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از فارس، حسن غفاری با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ بر اساس ضوابط و شرایط فعالیت امداد خودروها در جاده‌های کشور  و دستورالعمل ابلاغی معاون وزیر راه و شهرسازی به شماره 71/50107 تاریخ اول مرداد 93 همه وسایل نقلیه امدادی باید تا اول اسفند به سامانه موقعیت‌یاب‌ (GPS) مجهز شوند.

‌غفاری گفت: طبق دستورالعمل فوق دارا بودن حداقل 2 دستگاه وسیله‌ نقلیه ‌ امدادی به ازای هر 50 کیلومتر در جاده‌های تفکیک نشده و به ازای هر 25 کیلومتر در‌ جاده‌های تفکیک شده به طوری که حداقل معادل یک‌چهارم تعداد وسایل نقلیه تحت مالکیت شرکت باشد، الزامی است.

وی ادامه داد: همه وسایل نقلیه امدادی باید دارای کد اختصاصی مورد تأیید اداره کل بوده و شرکت امدادخودرو ملزم به استفاده از کدها در سامانه موقعیت یاب‌ هستند.

غفاری تأکید کرد: هرگونه فعالیت در زمینه امدادخودرو در جاده‌ها مستلزم تأسیس شرکت و یا اخذ پروانه فعالیت از سازمان با رعایت مفاد ‌ضوابط است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=65506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه