میهن صنعت :

تحریم صنعت خودروسازی بی سابقه است

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تحریم کنندگان صنعت خودرو ایران در مرحله اول به اشتغال صنایع خود لطمه می زنند، گفت: با توجه به دور جدید تحریم ها دولت با حمایت از خودروسازان اجازه افزایش قیمت های افسار گسیخته دربازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید سعید زمانیان دهکردی با اشاره به تحریم های جدید در بخش صنعت خودروسازی تصریح کرد: در دنیا سابقه نداشته که کشورها به ویژه استکبار در زمینه های مختلف مانند صنایع خودروسازی و بانک مرکزی که اصلا وابستگی به دولت ندارند کشوری را تحریم کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش صنعت، تولیدات منحصر به یک کشور نیست به طوری که در قطعه سازی یک قطعه در فرانسه، قطعه ای در آمریکا و قطعه ای دیگر در یک کشور دیگر تولید می شود که این موضوع در صنعت هواپیما سازی نیز صدق می کند.

وی با بیان اینکه واقعیت امر این است که آمریکا و همپیمانانش به آخر خط رسیده اند گفت: آنها وقتی مشاهده می کنند تحریم های ارزی، فشارهای ارزی و مسائل اقتصادی که در قالب تحریم ها بر ما وارد کردند به نتیجه نرسید، مجبور شدند تحریم های دیگر را علیه ایران اعمال کنند که این تحریم ها نیز تاثیرگذار نخواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ما در کشور صنایع مادر تولید خودرو را داریم گفت: البته ممکن است در تامین برخی قطعات به دلیل اینکه تولید آنها در کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد، وابستگی داشته باشیم اما در حقیقت با این اعمال تحریم ها به جایی نخواهند رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید به تولیدات داخلی بیشتر توجه داشته باشیم و دولت با استمهال بدهکاران صنایع و تامین سرمایه درگردش به شکل جدی از صنعت کشور حمایت کند ضمن اینکه دنیا خیلی بزرگ است و وابستگی ما در تامین قطعه نباید منحصر به برخی کشورهای خاص باشد.

وی ادامه داد: امروز که در صنایع خودروسازی تحریم شده ایم و اجازه واردات قطعات به کشور را نمی دهند مردم اروپا مانند شرکت خوروسازی پژو بی کار می شوند و متاسفانه سردمداران جریانات استکباری توجه نمی کنند که اولین ضربه متوجه خودشان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: امرزو با ارتباطات سریع، جامعه جهانی تشکیل شده و رابطه دادو ستد بین کشورها سریعا صورت می گیرد و در بسیاری از موارد ممکن است به طور مستیم کالایی به ما نفروشند اما از طریق کشورهای واسطه در جهت واردات اقدام می کنند.

به گزارش خانه ملت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اعتقاد بنده این است که امروز می طلبد مجموعه صنایع مادر وهمه دست اندرکاران برای دفاع از تولید ملی و با حمایت از خودروسازان اجازه افزایش قیمت های افسار گسیخته دربازار خودرو را ندهند و از طرفی اعتبارات ارزی و ریالی خودرو سازان به شکل ویژه تامین شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19973
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه