میهن صنعت :

تحریم ها تأثیر چندانی در صنعت خودرو ندارد

میهن صنعت : رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: تحریم ها تأثیر چندانی در صنعت خودروسازی کشور نخواهد داشت زیرا عمده قطعات خودرو در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابوالقاسم آروند در گفت و گو با پرشین خودرو، با بیان این مطلب افزود: تحریم صنعت خودروسازی کشور در دو بخش متفاوت است که در بخشی از آن خرید خودرو از ایران ممنوع شده است که این امر تأثیر چندانی در وضعیت این صنعت نخواهد داشت زیرا کشور ما در زمینه صادرات خودرو فعالیت چشمگیری نداشته است.

وی تصریح کرد: در بخش دوم تحریم صنعت خودروسازی کشور، فروش قطعات خودرو به کشور ما ممنوع شده است که برخی از آنها قطعات مورد نیاز جهت تولید خودرو به صورت CKD و برخی دیگر قطعاتی است که در داخل کشور تولید نشده و هم اکنون از چین وارد می شود.

وی همچنین اظهار داشت: عمده قطعات خودرو در داخل کشور تولید می شود و تأثیر تحریم ها بیشتر در ساخت خودروهایی مانند 206 خواهد بود که در حال حاضر نیز قطعات این خودرو از چین وارد می شود.

عضو انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به گفته های رئیس جمهور مبنی بر دور زدن تحریم ها، تأکید کرد: این امر مستلزم صرف انرژی و هزینه های فراوانی است.

وی متذکر شد: این ضرورت وجود داشت که از آغاز فعالیت صنعت خودروسازی در کشور، داخلی سازی قطعات در دستور کار قرار می گرفت و به آن توجه بیشتری می شد اما هم اکنون نیز دیر نشده و به منظور کاهش تأثیرات تحریم ها، باید شروع به ساخت قطعه در داخل کشور کرد.

آروند در پایان خاطرنشان کرد: کاهش آثار تحریم در صنعت خودروسازی مستلزم سرمایه گذاری بیشتر و سریعتر جهت تولید قطعات در داخل کشور است که این امر ابتدا باعث ایجاد شوک موقتی در تولید می شود اما در آن زمان نیز جهت بهبود وضعیت می توان قطعات مورد نیاز را از چین وارد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19831
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه