میهن صنعت :

تحریم ها ما را به خود اتکایی رساند

میهن صنعت : معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: تحریم ها ایران را به خود اتکایی رسانده و پیشرفت های فناوری هسته ای یکی از این موارد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، جلال منکرسی در گفتگو با مهر گفت: امروزه بحث فناوری هسته ای یکی از مباحث مهم روز بوده که کاربردی حیاتی نیز در زندگی پیدا کرده است.

وی افزود: لزوم حضور فناوری هسته ای در علوم مختلف چون پزشکی، کشاورزی، صنعت و … به خوبی قابل درک و مشاهده است.

منکرسی تصریح کرد: برای مثال امروزه در تشخیص تومورهای مغزی و… یا طولانی کردن عمر مواد غذایی بدون تاثیر در طعم و اصلاح ژنتیکی فرآورده های کشاورزی از فناوری هسته ای بهره می بریم.

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای فناوری هسته ای می توان به کاربرد آن در صنعت هواپیما سازی و خودرو سازی اشاره کرد.

مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: هم اکنون ایران یکی از 8 کشور تولید فناوری هسته ای است و برگزاری نشست های 5+1 تنها برای بهانه جویی این کشورها است و ایران هیچ زمانی به دنبال تولید و استفاده از بمب هسته ای نبوده، و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز فتوای حرام بودن آن را صادر کرده است.

وی افزود: تولید سلاح هسته ای هیچ گاه جزو استراتژی دفاعی ما نبوده چرا که کشور ما از دیگر حوزه های دفاعی به اندازه کافی قوی است.

منکرسی گفت: این کشورها پیش از انقلاب تنها محصول را در اختیار ما قرار داده  و علوم این فناوری ها را به ما نمی آموختند اما پس از انقلاب کشور ما پیشرفت های زیادی کرد و توانست روی پای خود بایستد .

وی بار دیگر به تحریم های موجود اشاره کرد و گفت: تحریم ها تنها باعث کارآمدی و خوداتکایی ملت ماشد و هم اکنون کشور ما در حوزه های فناوری هسته ای، نانو تکنولوژی و … به تولید علم می پردازد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان روز 20 فروردین را نقطه عطف اقتدار ایران دانست و گفت: امیدواریم دانشمندان ما چون گذشته به اوج رسیده و بدون توجه به تحریم ها در سایر علوم نیز پیشرفت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15325
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه