مجلس درصدد تعيين وقت؛

تحقيق و تفحص ها و سوالات از وزرا به زودی به صحن مي آيد

میهن صنعت : سؤال نمايندگان مجلس از وزراء کابينه و همچنين تحقيق و تفحص از سازمان ها و شرکت جزو حقوق و ابزارهاي نظارتي مجلس به حساب مي آيد و بايد براي اجرايي شدن آن و همچنين نظارتي بودن مجلس، بيشتر تلاش شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چندي است که مسأله سؤالات نمايندگان از وزراي دولت و همچنين تحقيق و تفحص هاي مجلس از بانک و بيمه ها و همچنين خودروسازها، گويا به فراموشي سپرده شده است.

اما در تازه ترين شنيده ها از مجلس شوراي اسلامي، هيأت رئيسه درصدد آن است تا براي روان سازي رسيدگي به اين موضوعات، يک روز از جلسات صحن علني را به طرح سؤال نمايندگان خانه ملت از وزراء دولت، تخصيص دهد.

همچنين قرار بود که از سوي کميسيون هاي مربوط، سوال از وزير تعاون در صحن علني مطرح شود؛ تحقيق و تفحص از بيمه ها و خودروسازها نيز در اولويت بعدي بود و اما پس از گذشت يک سال و نيم هنوز از تحقيق و تفحص بانک ها خبري در راهروهاي مجلس به گوش نمي خورد و هيأت رئيسه سابق در راستاي اجرايي کردن اين موضوعات تاکنون اقداماتي انجام نداده اند.

بايد متذکر شويم که سؤالات از وزراي کابيه و همچنين تحقيق و تفحص ها از ابزارهاي نظارتي نمايندگان محسوب مي شود و اگر اين دسته از نظارت ها جنبه اجرايي به خود نگيرد، عملا از عملکرد مجلس در حوزه نظارت با ضعف هاي بيشماري مواجه خواهد شد.

اما در تازه ترين خبرها و يا حتي بتوان آن را شايعه دانست آن است که هيأت رئيسه در خصوص اين مباحث بحث خواهد کرد و تصميم مقتضي را اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش موج در بحث سؤالات به کميسيون ها تأکيد شده که در زمينه ارسال و بررسي سؤالات تسهيلاتي را به منظور روان شدن طرح سؤالات اقداماتي را انجام دهند و در اين راستا يک روز از جلسه صحن علني مجلس به طرح سؤال اختصاص خواهد يافت تا دغدغه نمايندگان برطرف شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49307
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه