عضو کمیسیون صنایع پاسخ می‌دهد:

تحقیق و تفحص از خودروسازان چه زمانی آغاز می‌شود؟

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی می گوید اعضای کمیته می توانند در مدت زمان 6 ماه گزارش نهایی خود را آماده کنند اما به احتمال فراوان کار تحقیق و تفحص از خودروسازان کمتر از 6 ماه زمان خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اوایل اسفند ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 189 رای موافق، سه رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 226 رای با انجام تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی موافقت کردند.

در تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های خودروساز قید شده بود که در ابتدا کمیسیون صنایع و معادن طی نامه‌ای اطلاعات لازم در مورد موضوعات تحقیق و تفحص را از وزارت صنایع، معدن و تجارت اخذ کرده که به دلیل کافی نبودن این اطلاعات، کمیسیون موضوع تفحص را با حضور وزیر صنعت در دو جلسه مورد بحث قرار داد، تفحصی که سرانجام به تصویب اکثریت اعضای کمیسیون صنایع و معادن رسید.

همچنین در این تقاضا آمده بود در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور ما با مشکلات متعددی دست وپنجه نرم می‌کند که یکی از این مشکلات کیفیت پایین خودروهای تولیدی در شرکت‌های خودروسازی است که کمیسیون صنایع ومعادن مجلس خواهان رعایت قانون ارتقای کیفی محصولات از سوی شرکت‌های خودروسازی است که این قانون در مجلس هشتم به تصویب رسیده اما از سوی خودروسازان رعایت نمی‌شود.

یکی دیگر از بندهای این تحقیق و تفحص درباره این بود که شرکت‌های خودروسازی همواره درخواست‌های متعددی از دولت جهت تأمین کسری بودجه و نقدینگی خود برای جبران هزینه‌هایشان دارند، در صورتیکه به تازگی اطلاعاتی به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر سرمایه‌گذاری برخی از شرکت‌های خودروسازی در یکی از بانک‌های خصوصی رسیده که نشان می‌دهد نه تنها این شرکت‌ها با کمبود نقدینگی مواجه نیستند، بلکه سرمایه‌‌های زیادی نیز برای سرمایه‌گذاری دارند که بهتر است این سرمایه‌ها در جهت بهبود وضعیت خودروسازی کشور صرف شود، بنابراین این مسئله نیز به تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی منجر شده است.

بهروز نعمتی عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی در گفت و گو با نامه در تشریح آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص گفت: چهار کمیته اصلی برای تحقیق و تفحص از صنایع خودرو سازی با نام های کمیته فنی و استاندارد، کمیته مالی و سرمایه گذاری و کمیته مدیریت و ساختاری و کمیته حقوقی تشکیل شده و اعضای این کمیته ها کار خود را آغاز خواهند کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: هم اکنون نمایندگان مجلس لایحه بودجه کل کشور را در نشست های علنی صبح و عصر بررسی می کنند و عملا کار تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی پس از پایان بررسی لایحه بودجه آغاز خواهد شد.

به گزارش نامه وی همچنین درباره زمان آماده شدن گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی افزود: بر اساس قانون اعضای کمیته می توانند در مدت زمان 6 ماه گزارش نهایی خود را آماده کنند اما به احتمال فراوان کار تحقیق و تفحص از خودروسازان کمتر از 6 ماه زمان خواهد برد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18201
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه