میهن صنعت :

تحول در صنعت خودرو با حمایت جدی از قطعه سازان

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در بازار خودرو کشور گفت: دولت با توجه به نقش نظارتی خود باید در جهت تعادل در بازار خودرو کشور اقدام جدی نماید.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در بازار خودرو کشور گفت: دولت با توجه به نقش نظارتی خود باید در جهت تعادل در بازار خودرو کشور اقدام جدی نماید.

مجید منصوری افزود : در صورتی که این امر صورت نگیرد به نظر می رسد دیگر نیازی به نقش نظارتی در این بخش نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به آزادسازی واردات خودروهای کم مصرف  تصریح کرد :  در صورتی که واردات بی رویه موجب افت تولید و صدمه به این حوزه تولید در صنعت خودرو شود قطعا باید نسبت به ورود خودرو و کاهش واردات اقدام مناسبی صورت گیرد.

وی گفت : تعرفه های گمرکی در واردات باید در حدی باشد که خودروساز داخلی توان رقابت داشته باشد در شرایطی که خودروسازان داخلی با افزایش قیمت دلار  ، پاسخ گوی نیاز بازار نیستند طبعا باید نسبت به تامین نیاز بازار داخل تمهیداتی اندیشیده شود.

وی تاکید کرد : دولت باید دو نگاه را همواره در نظر داشته باشد به طوری که علاوه بر نظارت بر بازار خودرو و واردات در این بخش ، حمایت جدی را از قطعه سازان داشته باشد چرا که تولید در صنعت خودرو بواسطه صنعت قطعه سازی و فعالیت در این حوزه ادامه خواهد داشت.

وی گفت : چنانچه قطعات مورد نیاز صنعت خودرو وارد شود و در داخل مونتاژ شود به نظر می رسد که بسیار  مناسب تر خواهد بود که به صورت CBU وارد شوند بنابراین اگر قرار است از صنعت خودرو داخلی حمایت شود شرط اول حمایت از صنعت قطعه سازی است.

نماینده  لنجان در خانه ملت در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو یاد آورشد : از آنجا که تولید خودرو در کشور و ادامه فعالیت خودروسازان وابسته به روند تولید قطعات و فعالیت دراین بخش است بنابراین چنانچه قطعه سازان حمایت نشوند و در حوزه تامین نقدینگی و تحقیق  و توسعه کمک و یاری نشوند ، قطعا خدمات مناسبی در این راستا به صنعت خودرو صورت نخواهد گرفت.

منصوری گفت : در صورتی که قطعه سازان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند ، قطعا صنعت خودرو ایران متحول جدی خواهد یافت.

وی تاکید کرد : در تمام دنیا توجه به صنعت قطعه سازی ،اولویت اول دولت در تقویت و حمایت از صنعت خودروسازی است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7896
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه