سایپا در مسیر کیفی سازی محصولات؛

تحول در نگاه و رویکرد راهبری سایپا

اقداماتی که سایپا در دوران مدیریت سلیمانی که با یکی از سخت ترین سال های این شرکت نیز همزمان شده است، نشان از تحول در نگاه و رویکرد راهبری این شرکت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هر چند صنعت و بازار خودرو در شرایط بسیار بدی به سر می برد و خودروساز و مشتری هر دو از این وضع ناراضی هستند اما همچنان اخباری به گوش می رسد که ما را به آینده این صنعت امیدوار می کند.

خداحافظی با پراید که برای دو دهه در خط تولید سایپا حضور داشت و 50 تا 80 درصد از تولید این شرکت را به خود اختصاص می داد یکی از آن دست اخباری است که انصافا هر کسی را به آینده امیدوار می کند.
 
خداحافظی با پراید در شرایط روی داد که صنعت خودرو در سخت ترین سال های خود روزگار می گذراند، نوسان نرخ ارز، کمبود قطعات هایتک و تحریم های شدید صنعت خودرو این صنعت را در شرایطی قرار داده است که در طول عمر خود تجربه نکرده است.
 
توقف تولید پراید در سایپا با وجود اینکه خواست بسیاری از کارشناسان و عموم مردم بود اما سود این خودرو برای سایپا جسارت این تصمیم را از هر مدیری ربوده بود.
سایپا در دوره سید جواد سلیمانی اما این خداحافطی را در زمانی انجام داد که بتواند حرفی برای ادامه حیات پرقدرت این شرکت داشته باشد.
جشن توقف تولید پراید در شبی که کراس اوور sp100 سایپا معرفی شد نشان از هوشمندی مدیریت ارشد این شرکت داشت تا از این طریق بتواند جشن توقف تولید پراید را به نمادی برای پایان عصر پرایدسازی سایپا تبدیل کند.
 
پروژه اس پی100 سایپا که به نوعی نسخه کراس اوور سدان شاهین محسوب می شود، با سهم بالای داخلی سازی در سایپا بهترین شرایط برای سایپا بود تا به صورت عملی اعلام کند که سایپا دیگر صرفا یک پرایدساز نیست.
 
سدان شاهین و کراس اوور اس پی100 هر چند جایگزین پراید نیست اما می تواند ارتقای سطح کیفی سایپا را به نمایش بگذارد.
خداحافظی با پراید 20 ساله، معرفی شاهین، رسانه ای کردن پروژه اس پی 100 در کنار معرفی نسخه های جدید از کوییک، ساینا و تیبا نشان می دهد، سایپا در دوره سلیمانی برنامه های مدونی برای ارتقای سطح کیفی محصولات این شرکت دارد.
 
این اقدامات سایپا در شرایطی که هیچ شرکت خارجی در ایران فعالیت نمی کند و صنعت خودروی ایران تحت شدیدترین تحریم های تخصصی و هدفمند در حوزه خودرو قرار دارد نمی تواند اتفاقی باشد بلکه نشان از تحول در رویکرد راهبری سایپا دارد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200682
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه