میهن صنعت :

تخلفات رانندگی پیامک می‌شود

میهن صنعت : در حال حاضر جریمه‌های رانندگی که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری انجام می‌شود، در بازه زمانی یک ماهه به در خانه‌ها می‌رود، در صورتی که جریمه‌ها باید به طور روزانه و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به در منازل ارسال شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر شریفی افزود: در حال حاضر جریمه‌های رانندگی که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری انجام می‌شود، در بازه زمانی یک ماهه به در خانه‌ها می‌رود، در صورتی که جریمه‌ها باید به طور روزانه و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به در منازل ارسال شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 

وی با اعلام این که هماهنگی، همدلی و همزبانی در کار، ضامن موفقیت و خروجی مناسب است و چنانچه موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی از یک طرف و اجرا و اعمال قانون از طرف دیگر وجود نداشته باشد، هر قدر هم که زیرساخت‌های ترافیکی‌مان را گسترش دهیم، طرح‌مان ابتر می‌ماند، تأکید کرد: هنر ما باید این باشد که کارها را با تفکر سیستمی به پیش برده و به نتیجه برسانیم.

هنرمان باید این باشد که یک نفر در تصادفات کمتر آسیب ببیند

 

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که به عنوان نمونه، نباید خط‌کشی معابر شهری به نحوی انجام شود که بعد از یکی دو ماه پاک شده و محو گردد، اظهار کرد: خط‌کشی عابر پیاده، راهنمای شهروندان برای حرکت آرام، آسان،‌ ایمن و بدون کوچک‌ترین مانع و مشکل در معبری کاملاً هم‌سطح است،‌ به طوری که افراد نابینا هم باید بتوانند از کانال عابر پیاده به سادگی و سلامت عبور نمایند.

 

شریفی با بیان این که اصلاحات هندسی می‌توانند 20 تا 25 درصد روان‌سازی ترافیک در مناطق را به دنبال داشته باشند، تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی در مقابل مدارس و مراکز آموزشی را باید از همین امروز شروع کنیم و منتظر مهر ماه و تشکیل ستاد استقبال از مهر نمانیم تا مجبور نباشیم کارهایمان را با عجله و شتاب انجام دهیم.

 

وی با تأکید بر این که هنر هر یک از مسئولان شهرداری در ستاد و مناطق باید این باشد که بر اثر اقدامات آن‌ها، یک نفر در تصادفات کمتر آسیب دیده و یک نفر کمتر دچار قطع نخاع شود، اضافه کرد: آن موقع است که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم کارهایی که ما انجام دادیم، باعث شده یک نفر در شهر کمتر صدمه ببیند.

تمرکز اصلی‌مان بر روی آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی است

مهندس تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی که شهردار تهران برای مجموعه مدیریت شهری ترسیم فرموده‌اند، اجرای طرح «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط است، اظهار کرد: در اجرای خط‌کشی‌ها و رفع مهم‌ترین مشکل خطوط ترافیکی که سیاه‌شدگی‌ است، از همکاری پژوهشگاه پلیمر استفاده می‌کنیم.

 

وی با بیان این که اقدامات ترافیکی ازجمله خط‌کشی‌ها در 5 پهنه جغرافیایی تهران باید به صورت هماهنگ انجام شود، تصریح کرد: در بحث آموزش‌های ترافیکی، تمرکز اصلی‌مان بر روی رانندگان حمل و نقل عمومی است، چرا که به دلیل ارتباط تنگاتنگ با آن‌ها، بهترین نتیجه را از آموزش این گروه از رانندگان می‌توانیم به دست بیاوریم.

 

وی با تأکید بر اینکه دوران درگیری عوامل اجرایی با شهروندان در کف خیابان سپری شده و امروز با سیستم‌های هوشمند و با حداقل نیروی انسانی، شهر و جریان ترافیک در معابر شهری را کنترل می‌کنیم، اضافه کرد: تابستان امسال پارک‌های آموزش ترافیک فعال هستند و والدین به اتفاق فرزندانشان می‌توانند در این پارک‌ها حضور یافته و از آموزش‌های ترافیکی استفاده نمایند.

 

 

جمعیت ایران 5 برابر هلند اما تلفات ترافیکی آن 25 برابر هلند است

 

مهندس تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پیشرفت کمّی و حجمی‌مان در کارها خوب است اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت اقدامات و کیفی‌سازی فعالیت‌هاست، اظهار کرد: با اجرای پروژه «خط سفید» و انجام اقدامات لازم در قالب این پروژه، شهر را برای آغاز سال جدید تحصیلی آماده خواهیم کرد تا از اول مهر ماه با همکاری مردم، شاهد ایجاد نظم و انضباط در شهر باشیم.

وی با بیان این که تعداد خودروهای هلند با 16 میلیون جمعیت و مساحتی تقریباً مساوی استان مازندران برابر با ایران است، اظهار کرد: این در حالی است که تعداد کشته‌های ایران در تصادفات رانندگی سالانه بیش از 17 هزار نفر و تعداد کشته‌های هلند کمتر از 700 نفر در سال است و به عبارتی جمعیت ایران 5 برابر هلند اما تلفات آن در تصادفات 25 برابر هلند است.

 

وی با تاکید بر این که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری، هر روز 12 تا 13 هزار سرعت غیر مجاز، 25 هزار ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و 10 برابر این تعداد، یعنی 250 هزار ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد و بیش از یک هزار دستکاری در پلاک خودرو در تهران ثبت می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که تعداد کل خودروهای مجازی که هر روز وارد این محدوده می‌شوند 950 هزار تا یک میلیون و 50 هزار دستگاه است که به عبارتی 25 درصد آن‌ها غیر مجاز هستند.



لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73125
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه