میهن صنعت:

تخلف محرز برخی دستگاهها در واردات خودرو با ارز مرجع

میهن صنعت : دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف محرز در واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع گفت : گزارش نهایی تخلف در واردات خودرو این هفته در صحن علنی مجلس قرائت نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین آذین افزود : با توجه به برنامه فشرده هفته جاری و هفته آتی مجلس ، گزارش نهایی رانت خواری در واردات خودرو طی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تخلف دستگاههای ذی نفع در پرونده واردات خودروهای لوکس گفت : البته تا تعیین حکم نهایی قوه قضائیه در خصوص متهمان این پرونده ، نمی توان ذکری از نام دستگاههای متخلف در این پرونده نمود.

وی تاکید کرد : در صورت اثبات اتهامات توسط قوه قضائیه، انتظار می رود برخورد لازم توسط قوه قضائیه صورت گیرد و دستگاههای متخلف در این جریان محاکمه شوند.

وی با توجه به جزئیات پرونده تخلف در واردات خودرو گفت : به دنبال بحث رانت خواری برخی دستگاهها و وارد کنندگان در واردات خودرو  و تخلف در این زمینه، کارگروه ویژه ای به منظور پی گیری در این خصوص در کمیسیون اصل 90 تشکیل گردید به طوری که در این جریان مشخص گردید برخی دستگاهها با استفاده از ارز مرجع تعداد زیادی خودرو وارد و با ارز آزاد به فروش رسانده اند در حالی که مابه التفاوت آن را به حساب دولت نیز پرداخت نکردند حال انتظار می رود با توجه به تعیین تخلف محرز در این زمینه ،برخورد مناسبی با دستگاههای متخلف از سوی قوه قضائیه صورت گیرد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرخودرو تاکید کرد : هم اکنون گزارش کارگروه ویژه بررسی تخلفات واردات خودرو تهیه شده و این گزارش نهایتا طی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

آذین افزود : در بررسی‌های صورت گرفته در خصوص تخلف در واردات خودروهای لوکس ، هر خودرو بین 35 تا 40 درصد سود را نصیب افراد و دستگاههای متخلف کرده است که گاها این رقم بیش از این ارقام اعلام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26848
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه