میهن صنعت :

تخلف 125 میلیاردی 4 واردکننده خودرو

میهن صنعت : معاون بازرسی‌ سازمان حمایت از شناسایی 4 پرونده تخلف شرکت های واردکننده خودرو خبر داد و گفت: پرونده تخلف شرکت های وارداتی با ارزش 125 میلیارد تومان برای صدور حکم به تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از تسنیم، مجتبی فراهانی با اشاره به بازرسی‌های مستمر سازمان حمایت از شرکت‌های خودروساز و نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل برای جلوگیری از بروز تخلفات، اظهار داشت: هم اکنون واحدهای بازرسی این معاونت هر روز از شرکت‌های خودروساز همانند سایپا و ایران خودرو بازرسی‌های ویژه‌ای را انجام و بر نحوه فروش محصولات‌ آنها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خودروها به دلیل نقص قطعات در شرکت‌های خودروسازی قرار داشته و هنوز به مشتریان ارائه نشده است، افزود: این معاونت تاکنون هیچ آماری را از دپوی محصولات خودروسازان داخلی ندارد و حجم زیادی از تخلفات این حوزه مربوط به واسطه گران و نمایندگی های فروش در ارائه قیمت های نامعقول بوده است.

معاونت بازرسی سازمان حمایت ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر براساس گزارشات انجام شده دپوی حدود 650 خودروی داخلی و وارداتی مورد شناسایی قرار گرفته است، گفت: از این میزان تعداد 567 پرونده با ارزش 57 میلیارد و 540 میلیون و 614 هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات ارسال شده است.

فراهانی تصریح کرد: البته از 24 مهرماه سال گذشته تاکنون با تشدید بازرسی‌ها از شرکت های خودروساز حدود 12570 بازرسی صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسول در سازمان حمایت، در روند بازرسی ها 4 پرونده تخلف شرکت های وارداتی به دلیل احتکار و واردات کالا با ارز ارزان با ارزش 125 میلیارد تومان شناسایی و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فراهانی ضمن تأکید براینکه در بازرسی‌ها عمده تخلفات از سوی نمایشگاه داران در اعلام قیمت‌های غیرواقعی صورت گرفته است، افزود: میزان تولید و نحوه فروش محصولات شرکت های خودروساز به واسطه سامانه فروش آنها هر لحظه در حال بازرسی بوده و به جرأت می توان گفت امکان تخلف وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ملاک عمل معاونت بازرسی سازمان حمایت قیمت قانونی انواع خودرو است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز نرخ معینی از سوی مراجع مربوطه در حوزه خودرو تعیین نشده است این معاونت با تشدید بازرسی‌های خود تا زمان تعیین قیمت نظارت لازم را برای جلوگیری از بروز تخلفات انجام خواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15317
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه