میهن صنعت:

تدارک بی.ام.دبلیو برای گرامیداشت ۱۰۰ سالگی خود

میهن صنعت: ز زمانی که خودرو هیبریدی i8 در اوایل سال گذشته میلادی رونمایی شده است بی.ام.دبلیو در حال برنامه ریزی برای فروش سریع تر این مدل بوده و در حقیقت این خودرو اسپرت یکی از محبوب ترین محصولات برند آلمانی است که باعث شد تا این شرکت مدل i3 را نیز در نوب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از جام نیوز، در حال حاضر مدل i8 در حدود یک سال و نیم است که در بازارهای جهانی حضور دارد و حالا این شرکت المانی به دنبال سود دهی و پول نقد بیشتر در بازار محبوب خودروهای اسپرت هیبریدی است.
به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد که بی.ام.دبلیو در حال برنامه ریزی برای عرضه یک سوپرخودرو هیبریدی بر پایه i8 است که آنرا با نام تجاری i8S روانه بازار خواهد کرد.
در حال حاضر این پروژه با نام M100 در کارخانه مونیخ رد و بدل می‌شود که این خودرو موتور میانی کوپه در حال حاضر با دو سیستم پیشرانه متفاوت مورد تست و بررسی از سوی مهندسین آلمانی قرار گرفته است.
اولین پیشرانه مورد امتحان قرار گرفته یک موتور ۳۲۰ اسب بخاری ۲٫۰ لیتری بنزینی است که با یک موتور ۲۰۴ اسب بخاری الکتریکی چفت شده است تا در مجموع دارای قدرت پیشرانه ۵۲۴ اسب بخاری بوده و در ضمن دارای سیستم محرک تمام چرخ است.

سیستم پیشرانه دوم یک موتور ۶ سیلندر است که دارای قدرت پیشرانه ۴۸۰ اسب بخاری می‌باشد که قدرت خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند و یک موتور کوچکتر ۱۰۹ اسب بخاری در مجموع قدرت پیشرانه آنرا به ۵۸۹ اسب بخار می‌رساند.

در هر دو حالت شتاب صفر تا صد خودرو در حدود ۳٫۵ ثانیه است که از مدل استاندارد i8 سریع تر است .

در سال ۲۰۱۶ میلادی این مدل جدید و قدرتمند هیبریدی در جشن ۱۰۰ سالگی خودروساز آلمانی رونمایی خواهد شد که در سال ۲۰۱۷ و همزمان با بازنشستگی رئیس افسانه ای این شرکت یعنی نوربرت ریهوفر وارد بازار خواهد شد.

البته اگر تا آن زمان از i8S رونمایی شود باید منتظر عرضه خودرو قدرتمند دیگری از سوی بی.ام.دبلیو برای گرامیداشت ۱۰۰ سالگی باشیم.

به تازگی نیز گزارش شده است که برند آلمانی در حال برنامه ریزی برای عرضه خودرو هیدروژنی i5 است تا از تویوتا و خودرو هیدروژنی میرای آن بیش از این عقب نماند که البته تاکنون از جزئیات آن اطلاعاتی منتشر نشده است ولی این خودرو سلولی دارای قدرت پیشرانه ۱۵۳ اسب بخاری و توانایی طی مسافت ۴۵۰ کیلومتر با یک بار سوخت گیری است و تنها آلودگی زیست محیطی آن نیز آب خالص و قابل شرب است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63223
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه