میهن صنعت:

تداوم بارش‌ها در پایتخت/ کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شرقی کشور

میهن صنعت: کارشناس هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای آینده در نیمه شرقی کشور و پایتخت به ترتیب ۱۵ و ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یاید، گفت: طی سه روز آینده بارش‌ها در تهران ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد اصغری در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز در نیمه غربی کشور اکثر استان‌ها با بارندگی روبرو هستند.

 

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در مناطق مستعد در جنوب کشور بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود، افزود: طی روزهای آینده شاهد بارش برف در مناطق سردسیر نیز خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه این سامانه بارشی به شرق کشور حرکت می‌کند و بر همین اساس طی روز آینده نیمه شرقی و غربی کشور را در بر می‌گیرد.

اصغری با اعلام اینکه این سامانه بارشی، جمعه در شمالغرب کشور حاکم می‌شود، اضافه کرد: شدت فعالیت این سیستم، امروز در جنوب‌غرب، جنوب و مناطق مرکزی و همچنین سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فعالیت این سامانه طی روز آینده به مناطق جنوب‌غرب، جنوب و جنوب شرق کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: بر همین اساس طی روز آینده بارش باران در استان هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی در ادامه همچنین به کاهش محسوس دما طی روزهای آینده در کل کشور اشاره کرد و گفت: کاهش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر خواهد بود، به طوری که پیش‌بینی می‌شود از امشب تا شنبه هفته آینده دمای هوا در نیمه شرقی کشور 15 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

اصغری همچنین درباره وزش باد، اظهار داشت: شدت وزش باد طی روزهای آینده در شرق کشور از جمله خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان قابل توجه خواهد بود، ضمن آنکه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز طی دو روز آینده مواج پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه امشب اوج بارش باران در استان‌های بوشهر (جزایر واقع در خلیج فارس)، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب کردستان و لرستان خواهد بود، یادآور شد: هسته بارندگی طی روز پنجشنبه نیز در استان هرمزگان خواهد بود. ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود به سبب شدت بارش‌ها طی روز جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد آب‌گرفتگی معابر در این منطقه باشیم.

به گفته این کارشناس هواشناسی، این سامانه بارشی طی روز یکشنبه هفته آینده از کشور خارج می‌شود.

به گزارش فارس اصغری درباره وضعیت هوای تهران نیز یادآور شد: طی سه روز آینده (امروز، پنجشنبه و جمعه) شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود، ضمن آنکه دمای هوا طی سه روز آینده در این کلانشهر به میزان 5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31383
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه