میهن صنعت :

تدوین استاندارد ملی مصرف سوخت ال پی جی به تعویق افتاد

میهن صنعت : با توجه به عدم تحقق افزایش سهم ال پی جی در سبد سوخت کشور و حرکت کند تولید خودروهای ال پی جی سوز ، تدوین استاندارد مصرف سوخت ال پی جی تا تولید این مدل خودروها و حرکت جدی مسئولین ، شروع نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به روند کند تولید خودروهای ال پی جی سوز گفت : با توجه به عدم تحقق افزایش سهم ال پی جی در سبد سوخت کشور و حرکت کند تولید خودروهای ال پی جی سوز ، تدوین استاندارد مصرف سوخت ال پی جی تا تولید این مدل خودروها و حرکت جدی مسئولین ، شروع نخواهد شد.

محمدرضا فیض‌آبادی در گفتگو با خبر خودرو افزود : منتظریم تا مسئولین سوخت ال پی جی را وارد سبد سوختی و ناوگان سواری کشور نمایند و سپس در راستای تدوین استاندارد آن اقدام نمائیم.

وی اظهار داشت : با تولید خودروهای ال پی جی سوز این شرکت استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای ال پی جی سوز را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد : از آنجا که سوخت ال پی جی به عنوان یکی از سوخت های پاک در بخش خودرو دیده شده است شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وظیفه خود می داند که انجام مطالعات کارشناسی مربوط به استاندارد مصرف این سوخت را تا مرحله تدوین و تصویب در دستور کار خود قرار دهد .

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: بر اساس تصمیم گیری اخیر وزارت نفت برنامه ریزی گردیده است تا در افق چشم انداز 1404 سهم گاز مایع حدود 5 درصد درسبد سوخت کشور باشد.

فیض آبادی با اشاره به مزیت های سوخت ال پی جی نسبت به سایر سوخت ها، گفت : ال پی جی جایگزین خوبی برای بنزین است و به وفور امکان تولید دارد به نحوی که مازاد مصارف داخلی است و با قیمت به مراتب کمتر از بنزین صادر می گردد بنابراین استفاده از آن به عنوان سوخت خودروها نیاز کشور به واردات بنزین را به شکل چشم گیری کاهش خواهد .

وی در ادامه تاکید کرد : از سویی سوخت ال پی جی آلایندگی کمتری نسبت به بنزین دارد ،عدد اکتان آن بالای 100 و بالاتر از بنزین است ، ارزش حرارتی ، وزنی آن از بنزین بالاتر است ،همچنین فشار بخار آن 4 اتمسفر است در حالی که سی ان جی 250 اتمسفر است همچنین قیمت جهانی آن نیز از بنزین کمتر است لذا استفاده از این سوخت مقرون به صرفه بوده و به لحاظ ایمنی و حتی عملیاتی در شرایط مطلوبی قرار دارد ضمن اینکه با توجه به فشار کار پایین کلیه ادوات آن در داخل کشور ، با هزبنه بسیار اندک قابلیت ساخت دارد  و هیچ گونه ارزبری را به همراه ندارد به طوری که در حال حاضر تولید و به خارج از کشور صادر می گردد.

وی همچنین تولید خودروهای سبک دیزلی را دلیلی بر ضرورت تدوین استاندارد ملی خودروهای دیزلی دانست و گفت : هم اکنون استاندارد مصرف سوخت خودروهای دیزلی در حال تدوین است اما در خصوص ال پی جی با تولید خودروهایی با این سوخت توسط شرکتها کلید بخورد و پس از آن استاندارد مصرف این سوخت نیز تدوین خواهد شد.

وی افزود : با روندی که در سال جاری در افزایش سهم ال پی جی در سبد سوخت کشور و همچنین تولید این مدل خودروها وجود داشت قطعا آغاز تدوین استاندارد ملی مصرف سوخت ال پی جی در دولت آینده صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22248
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه