میهن صنعت :

ترخیص “کالاهای اساسی” در حداقل زمان در گمرک شهید رجایی

میهن صنعت : به محض ورود کشتی :کالاهای اساسی:، مستقیما روی وسیله نقلیه که وظیفه محل را بر عهده دارد بارگیری شده و در حداقل زمان در گمرک ترخیص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ارونقی مدیرکل گمرک شهید رجایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص دپو 100 هزار کانتینر کالا در بندر شهید رجایی گفت: تشریفات ترخیص براساس بخشنامه‌ها و مصوبات در حال انجام است و کالاها به زودی از این بندر ترخیص می‌شوند.

وی افزود: در میان این کانتینرها کالاهای اساسی نیز موجود است که طبق مصوبه اخیر گمرک در مورد "کالاهای اساسی" دستور محل یکسره داده می‌شود.

مدیرکل گمرک شهید رجایی افزود: طبق دستور گمرک به محض ورود کشتی کالاهای اساسی، مستقیما روی وسیله نقلیه‌ای که وظیفه حمل را برعهده دارد بارگیری شده و بعد از اخذ مجوز قانونی در حداقل زمان از گمرک خارج می‌شود.

*** هیچ خودرو بالای 2500 سی سی از گمرک شهید رجایی ترخیص نشده است

ارونقی در خصوص آمار خودروهای بالای 2500 سی سی اظهار داشت: بعد از لغو ممنوعیت در خصوص واردات خودرو 2500 سی سی تاکنون هیچ خودرو بالای 2500 سی سی از این گمرک ترخیص نشده اما در میان کالاهای اولویت 10 آن دسته از کالاهایی که ارزش کمتری داشتند یا مصرفی بودند با دو برابر نرخ سود ترخیص شده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27388
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه