میهن صنعت :

ترکیه بدون توجه به تصمیم اتحادیه اروپایی گاز ایران را می‌خرد

میهن صنعت : وزیر انرژی ترکیه در واکنش به تصمیم تبلیغاتی اتحادیه اروپایی برای تحریم صادرات گاز ایران گفت: این کشور نسبت به تعهدات خود مبنی بر واردات گاز از ایران پایبند است و هیچ عاملی نمی‌تواند در این واردات خللی وارد کند.

 

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از سایت خبری العربیه، تانر یلدیز پس تعمیر و از سرگیری واردات گاز از ایران گفت: مشکلاتی که در سوریه رخ داده است گریبانگیر روابط اقتصادی بین آنکارا و مسکو شد که امیدواریم این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه رابطه آنکارا و تهران رابطه ای مسالمت آمیز است به طوری که در این مدت شاهد افزایش تجارت نفت و گاز با این کشور همسایه هستیم.

یلدیز تصریح کرد: ترکیه به گاز وارداتی از ایران نیازمند است و هیچ عامل بازدارنده ای نمی تواند اختلال در این واردات ایجاد کند.

وزیر انرژی ترکیه خاطرنشان کرد: تاکنون که هیچ تصمیمی از سوی اتحادیه اروپا مبنی بر قطع صادرات گاز ایران به کشورهای اروپایی گرفته نشده است ولی در صورت اتخاذ این تصمیم هم ترکیه به تعهدات خود در مقابل واردات گاز از ایران پایبند است.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپایی که در حال حاضر هیچ گازی از ایران وارد نمی کند، اخیراً در اقدامی مضحک و البته تبلیغاتی اعلام کرده است قصد دارد تا صادرات گاز ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4914
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه