«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ترکیه و اتحادیه اروپا ماه آینده روند آزادسازی روادید را مورد بحث قرار می دهند

روند آزادسازی روادید ترکیه بار دیگر روی میز قرار خواهد گرفت، مقامات ترکیه و مقامات اتحادیه اروپا در ماه آینده بار دیگر در مورد این روند و سایر موضوعات اولویت دار مانند مهاجرت ، امور داخلی و ... امنیت به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  روند آزادسازی روادید ترکیه بار دیگر روی میز قرار خواهد گرفت، مقامات ترکیه و مقامات اتحادیه اروپا در ماه آینده بار دیگر در مورد این روند و سایر موضوعات اولویت دار مانند مهاجرت، امور داخلی و … امنیت به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

این اطلاعیه توسط فاروک کایمکچی؛ معاون وزیر امور خارجه ترکیه منتشر شده است.

به گفته وی ، روند سفر بدون ویزا بین ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا به بیش از 20 میلیون شهروند ترکیه اجازه می دهد تا با اهداف گردشگری به کشورهای اروپایی سفر کرده و در سایر بخشهای کشورهای اروپایی مانند خدمات ، تجارت و حمل و نقل مشارکت کنند.

کایماکچی ضمن تأکید بر اینکه تأمین بودجه برای مهاجران و پناهندگان در ترکیه مشکل را حل نمی کند گفت: “ما همچنین می توانیم دیدگاه جدیدی را در موضوع مهاجرت ترکیه و اتحادیه اروپا ارائه دهیم.
در رابطه با این موضوع ، کایماکچی در اوایل ماه جاری گفت: “عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا یک داستان خیالی نیست بلکه یک چشم انداز استراتژیک است و هنگامی که مذاکرات ترکیه با معیارهای عینی عضویت مطابقت داشته باشد ، سودمندترین عضویت در اتحادیه اروپا خواهد بود.

در 16 دسامبر 2013 ، گفتگوی آزادسازی روادید بین اتحادیه اروپا و ترکیه ، پس از توافقنامه پذیرش مجدد ترکیه در اتحادیه اروپا آغاز شد.

روند آزادسازی روادید با هدف لغو شرایط ویزا برای شهروندان ترکیه و اجازه سفر به کشورهای منطقه شنگن برای اقامت کوتاه مدت ، به ویژه تا 90 روز در مدت 180 روز ، انجام می شود.به منظور نهایی کردن چنین روندی ، مقامات ترکیه به طور مستمر تلاش کرده اند تا الزامات خواسته شده از سوی کمیسیون اروپا را برآورده کنند. با این حال ، این روند هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230318
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه