تست کاپرا در کوهستان/ از جاده های سرسبز تا کوهپایه های سخت
خودروی کاپرا 2 به عنوان یکی از آفرودهای تولید داخل بازار ایران، توسط خبرنگاران حوزه خودرو در طالقان تست و بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از میزان، خودروی کاپرا 2 که اخیرا با تغییرات در طراحی داخلی و بدنه، اضافه شدن برخی آپشن ها و همینطور اضافه کردن 20 سانتی متر به طول خودرو که سبب جادارتر شدن کابین و قسمت حمل بار این خودرو شده است، توسط گروه بهمن عرضه خواهد شد.
این خودرو با تغیرات ظاهری، چهره بسیار جذابتر و خشن تری به خود گرفته و به نسبت نسل قبلی دارای جذابیت های بیشتری برای یک خودرو آفرود است.
طراحی کاپرا 2 مانند آفرودهای معروف دارای ابهت و گیرایی خاصی است و از دور دی لایتهای زیبای آن، چهره متفاوتی نسبت به نسل قبلی به این خودرو داده است.
کاپرا 2 کابین جادارتر و البته زیباتری دارد و به نسبت رقبای هم قیمت خود دارای آپشنهای مناسب و کیفیت بالای تریم داخل کابین است.
مشخصات فنی
این خودرو که از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، با حجم موتور 2378سی سی، و با حداکثر قدرت 130 اسب بخار در 5252 دور در دقیقه، و گشتاور 205 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه بهره می برد، مصرف ترکیبی 12 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و صفر تا 100 را در 16 ثانیه به ثبت رسانده است.
کاپرا 2 حدود 5080 طول – 1750 عرض – 1735 ارتفاع دارد و وزن آن هم 1720 کیلوگرم است که یک باک با ظرفیت 74 لیتری هم دارد.
از اپشنها و تجهیزات این خودرو می توان به مه شکن جلو وعقب – فرمان قابل تنظيم – سيستم تهويه مطبوع – قفل مرکزی و ريموت کنترل – آينه های جانبی برقی – شيشه بالابر برقی – مشخصات قابل سفارش: گارد ريل استيل – سنسور دنده عقب – سیستم مولتی مدیا همراه با نویگیشن – کیسه هوا راننده و سرنشین- ترمز ضد قفل و سيستم کنترل پايداری خودرو، دی لایت و … نام برد.
تست کاپرا 2 در کوهستان
این خودرو خوش قامت دارای طراحی زیبا، و جذابی است، این حس تا حدود زیادی در پشت فرمان این خودرو به راننده القا می شود، طراحی کابین نسبتا زیبا و تجهیزات مورد نیاز در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارد.
دید راننده به اطراف مناسب است و سر و صدای اطراف بر خلاف موتور به داخل کابین کمتر راه پیدا می کند،
کاپرا 2 سر پیچ ها عملکرد خوبی داشت و حس اطمینان را به راننده و سرنشینان جلو و عقب می داد و در سربالایی های تند و حتی خاکی، خوب خودش را جمع و جور می کرد و راننده را شرمنده مسافران نمی کرد.
کاپرا 2 از خاک بازی هم بدش نمی امد و از حضور در جاده های سربالایی خاکی استقبال می کرد.
اینم خودرو در جاده های سنگلاخی و خاکی و حتی بر روی گیاهان تازه روییده و لیز کوهپایه ها مسلط به مسیر خود ادامه می داد و ترمز های آن، چه در سربالایی ها و چه سراشیبی ها، عملکرد مورد قبولی داشت.
یکی از ضعفهای کاپرا 2 که البته به راحتی قابل رفع است، گیجی فرمان و اصطلاحا خلاصی فرمان آن است که کمی در جاده های باریک نیاز به تسلط بیشتر راننده به روی خودرو دارد تا مشکلی از این حیث ایجاد نشود.
کاپرا 2 حتی برای سرنشینهای عقب فضا به اندزه کافی تعبیه کرده بود و قسمت بار این خودرو هم با توجه به اضافه شدن 20 سانتی متر به طول خودرو نسبت به نسل قبلی، بسیار جادارتر و مناسبتر شده بود.
در کل کاپرا 2 به نسبت رقبای هم قیمت خود دارای قدرت مناسب، آپشن های متنوع و طراحی زیبایی است و می تواند انتخاب مناسبی برای مشتریان علاقه مند به این خودروها باشد، این خودرو می تواند با معرفی مناسب، به راحتی رقبایی مانند ریچ را در پیچ اول بازار بگیرد.