«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تسلا، خودروهای لوکس اروپایی را به گوشه رینگ برد!

هر فردی که اخبار خودروساز الکتریکی تسلا را دنبال می کند، از تاثیرات چشمگیر آن بر سازندگان خودروهای برجسته باخبر است. اکثر تولید کننده های خودروهای سدان و اس یو وی به دنبال توسعه محصولات خود برای رقابت با این شرکت آمریکایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هر فردی که اخبار خودروساز الکتریکی تسلا را دنبال می کند، از تاثیرات چشمگیر آن بر سازندگان خودروهای برجسته باخبر است. اکثر تولید کننده های خودروهای سدان و اس یو وی به دنبال توسعه محصولات خود برای رقابت با این شرکت آمریکایی هستند. شرکت Capital One که در زمینه ی تامین مالی خودرو فعالیت می کند، طی یک تحقیق با عنوان تاثیرات تسلا به بررسی این موضوع پرداخته است.

این پدیده با یک توضیح بسیار ساده توجیح می شود. افرادی که پیش از این خودروهای ب ام و، مرسدس بنز و آئودی خریداری می کردند، هم اکنون به دنبال خرید محصولات تسلا هستند. در نتیجه تقاضا برای خودروهای الکتریکی افزایش پیدا کرده و بر خلاف آن، استقبال از محصولات مرسدس ، ب ام و و آئودی  تغییر چندانی نکرده است.

افرادی که با قانون عرضه و تقاضا آشنایی دارند، متوجه خواهند شد که ارزش خودروهایی با برند اروپایی به شدت کاهش پیدا کرده است.

شرکت Manheim، یکی از بزرگترین حراجی های خودرو در جهان در واقع بخشی از شرکت اتوموتوتیو COX بود و گروه اتوموتوتیو COX به تازگی در شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی ریویان نزدیک به 350میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. به نظر می رسد که شرکت ریویان پیش از همه از تاثیرات چشم گیر تسلا آگاه بوده و انتظار می رود که عملکردی مشابه تسلا را دنبال کرده و به یکی از رقبای جدی آن بدل شود.

براساس گزارش Capital One، ب ام و 320i سال 2018 نزدیک به 20 درصد از ارزش خود را از دست داده و قیمت آن از 37 هزار و 700 دلار به 30 دلار هزار رسیده است و از طرفی دیگر، قیمت خودرو مرسدس کلاس B از 18 هزار 500 دلار به 13 هزار 250 دلار کاهش پیدا کرده و ارزش آن 30 درصد افت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که 22 درصد مبادله و تجارت برای خودروهای تسلا از برندهای لوکس اروپایی هستند و درحالی که به صورت طبیعی، این نرخ تنها 10.9 درصداست.

تسلا تاثیرات مثبتی برای خریداران خودرو به همراه داشته زیرا می توانند با هزینه کمتر یک خودروی لوکس خریداری کنند و در واقع تمایل برای خرید یک خودرو با روکش چرم و یا تجهیزات لوکس تغییر کرده و در حال حاضر خودروهای مجهز به فناوری های پیشرفته در الویت هستند. به همین دلیل است که هتل لوکس رویال منصور مراکش تصمیم گرفته تا برای حمل و نقل مسافرین خود به جای استفاده از بنتلی از تسلا مدل X استفاده کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187028
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه