«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تسلا در جنگ با حامیان محیط زیست برنده شد

یک دادگاه آلمانی در هفته گذشته به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا دستور داد تا قطع درختان زمین های جنگلی را به منظور ساخت نخستین کارخانه خودرو و باتری در اروپا متوقف کند. شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا در روز گذشته اعلام کرد که قطع درختان از سرگرفته می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک دادگاه آلمانی در هفته گذشته به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا دستور داد تا قطع درختان زمین های جنگلی را به منظور ساخت نخستین کارخانه خودرو و باتری خود در اروپا متوقف کند.

شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا در روز گذشته اعلام کرد که قطع درختان به منظور ساخت نخستین کارخانه این شرکت در اروپا برای تولید باتری و خودرو از سرگرفته می شود.

براساس اظهارات سخنگوی شرکت تسلا در روز جمعه، فرآیند پاک سازی جنگل به شکل منظمی در حال انجام است. این سازنده خودروهای برقی در ماه نوامبر گذشته از ساخت نخستین کارخانه خود در اروپا با هدف ایجاد 12 هزار شغل در شرق ایالت برندنبرگ آلمان خبر داد.

پیش از این قرار بود که این کارخانه در جولای 2021 احداث شود اما گروه های حامی محیط زیست از روش های قانونی برای جلوگیری از قطع درختان و راه اندازی این کارخانه استفاده کردند اما در نهایت، یک دادگاه محلی در روز پنجشنبه وارد عمل شده و مانع تلاش های حامیان محیط زیست برای جلوگیری از قطع درختان شد.

تصمیم این دادگاه آلمانی از سوی انجمن صنعت آلمان BDI و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور مورد استقبال قرار گرفت. آلتمایر طی رویدادی در لیتوانی در این باره گفت: این یک هشدار مهم است.

قانونگذاران طرفدار تجارت دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد پیش از این هشدار داده اند که جنگ حقوقی علیه کارخانه ها می تواند آسیب های جدی به تجارت این کشور وارد کرده و چهره صنعتی و تجاری آلمان را خدشه دار کند.

این گروه حامی محیط زیست خود را "دزدان دریایی درخت" می نامند و با شعار "بالا با درخت و پایین با سرمایه داری" تحصن کرده و به دنبال توقف قطع درختان از سوی شرکت تسلا هستند.

شرکت تسلا قرار است که در این کارخانه نسخه های بسیاری نظیر سدان تسلا مدل 3 و کراس اوور مدل Y  را تولید و روانه  بازار کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه