«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تسلا یک میلیون خودرو الکتریکی تولید کرد

شرکت خودروسازی تسلا از تولید یک میلیون خودرو الکتریکی خبر داد و در واقع نخستین شرکتی است که به این رقم دست می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی تسلا از تولید یک میلیون خودرو الکتریکی خبر داد و در واقع نخستین شرکتی است که به این رقم دست می یابد. باور تولید خودروالکتریکی توسط این خودروساز برای برخی از افراد سخت بود اما هم اکنون سه نسخه نظیر تسلا مدل X، مدل 3 و مدل S در اختیار مشتریان قرار می گیرد و یک مدل جدید دیگر با عنوان Model Y در راه است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا امروز از تولید یک میلیون خودرو الکتریکی خبر داد و تصاویر خودرو جدید مدل Y را منتشر کرد. هیچ شرکت خودروسازی تاکنون موفق به تولید این میزان خودرو الکتریکی با رنج مسافت طولانی نشده است.

براساس گزارشات منتشر شده در سال گذشته، شرکت خودروسازی تسلا بعد از پشت سر گذاشتن شرکت BYD به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی شناخته می شود. تسلا در اکتبر سال 2019 موفق به ساخت 807,954 دستگاه خودرو الکتریکی شده بود و در حالی که این میزان برای شرکت چینی BYD برابر با 787,150  دستگاه خودرو بود.

نکته قابل توجه این است که خودروهای پلاگین هیبریدی شرکت BYD در این لیست قرار می گیرد اما شرکت تسلا در زمینه تولید خودروهای تمام الکتریکی فعالیت می کند.

تولیدات شرکت تسلا در سال 2020 با افزایش فعالیت کارخانه گیگافکتوری شانگهای چین رشد خواهد یافت.

این خودروساز الکتریکی به دنبال تولید سالانه 150 هزار خودرو الکتریکی در این منطقه است که با ادغام تولیدات کارخانه فریمونت می تواند به میزان 500 هزار دستگاه خودرو الکتریکی تا پایان سال افزایش یابد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192359
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه