«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تشدید اختلافات تجاری چین و آمریکا بازار را تحت فشار قرار داد

شاخص های نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین و در نتیجه رشد کند اقتصادی تحت فشار قرار گرفت و در حالی که تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا منجر به محدودیت در عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص های نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین و در نتیجه رشد کند اقتصادی تحت فشار قرار گرفت و در حالی که تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا منجر به محدودیت در عرضه شده است.

شاخص نفت برنت به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 9 سنت معامله شد و 15 سنت معادل 0.2 درصد پایین تر از معاملات اخیر خود قرار گرفت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 5 سنت افت داشته و به 62 دلار 20 سنت در هر بشکه رسید.

تحلیل گران معتقدند که عوامل بسیاری بر قیمت نفت تاثیر گذار است که یکی از این موارد مربوط به اختلاف تجاری آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی است.

علیرغم مذاکرات تجاری بین دو کشور طی هفته های اخیر، دونالد ترامپ در روز گذشته از وضع تعرفه های جدیدعلیه کالاهای چینی خبر داد.

تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا از طرفی دیگر منجر به کمبود عرضه در بازار شده است و تنش های سیاسی در خاورمیانه را دو چندان کرده است.

ایران در واکنش به تحریم های آمریکا تهدید به بازگرداندن فعالیت های هسته ای کرده است. تحریم های نفتی امریکا منجر شده تا صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز برسد.

علاوه براین، اختلاف سیاسی میان نیکولاس مادورو و ترامپ منجر به وضع تحریم هایی علیه ونزوئلا(یکی از اعضای اوپک) شده که بازار را دچار اختلال کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175990
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه