میهن صنعت:

تشکري هاشمي : همچنان به دنبال جايگزيني خودرويي با کيفيت در ناوگان تاکسيراني پايتخت هستيم

میهن صنعت: با توجه به اينکه بيش از دو سال است روند نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي متوقف شده به طوري که در حال حاضر نزديک به 20 هزار تاکسي فرسوده در تهران تردد مي کنند، سمند خودوريي متناسب با شرايط حال حاضر است که شايد در کوتاه مدت گره گشاي مشکلات فعلي شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از دو سال توقف نوسازي ناوگان تاکسيراني در شهر تهران، ابتداي هفته طرح جايگزيني 4 هزار تاکسي فرسوده با اولويت پيکان و خودروهاي سال 82 و ماقبل آن از سر گرفته شد .
در روند اجراي اين طرح 4 هزار تاکسي فرسوده از سال 82 و ماقبل از آن با خودروي سمندEF7 جايگزين خواهند شد به طوري که در حال حاضر ثبت نام از دارندگان خودروهاي فرسوده آغاز شده است .
طي دو سال گذشته پيشنهادهاي بسياري اعم از جايگزيني پرايد و تيبا براي ورود به ناوگان تاکسيراني شده بود که شهرداري تهران با جديت در مقابل ورود خودروهاي بي کيفيت به ناوگان تاکسيراني ايستاد.
سيدجعفر تشکري هاشمي در پاسخ به شهرنوشت درخصوص ورود سمند اي.اف.سون به چرخه حمل و نقل عمومي گفت : همچنان معتقديم و مصر هستيم که اجازه ورود خودروي بي کيفيت را به چرخه حمل و نقل عمومي ندهيم، لذا پيشنهادات مطرح شده مانند خودروي تيبا براساس تصويب شورايعالي عالي ترافيک رد شد.

معاون شهردار تهران با تاکيد بر اينکه سمند اي.اف.سون نيز خودوري با کيفيت و مناسبي براي جايگزيني 4 هزار خودرو تاکسي فرسوده شهر تهران نيست، بيان کرد: در شرايطي که بيش از دو سال است روند نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي متوقف شده و نزديک به 20 هزار تاکسي فرسوده در شهر تهران تردد مي کنند ، سمند خودوريي است که متناسب با شرايط حال حاضر است که در کوتاه مدت گره گشاي مشکلات فعلي خواهد بود.
به گزارش آريا، وي با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران همچنان به دنبال جايگزيني خودرويي با کيفيت بالاتر در ناوگان تاکسيراني شهر است، گفت: نمي توانستيم تا زمان حل مسايل بنيادي روند نوسازي را که چندين سال است متوقف شده باز هم به تعويق اندازيم .
به گفته معاون شهردار تهران، اکنون شرايطي فراهم شده که دارندگان تاکسي فرسوده با آورنده اي حدود 2 ميليون و 600 هزارتومان، در قالب 20 ميليون وام 15 درصدي و 5 ميليون 300 تومان هزينه اسقاط خودرو، تاکسي سمند اي.اف.سون را تحويل گيرند .
تشکري هاشمي يادآور شد، قطعا بکارگيري سمند اي.اف.سون، به منزله تاکيد بر اينکه خودروي مذکور کيفيت مد نظر ما را به طور صددرصدي دارد، نيست، اما با توجه به ادامه روند نوسازي ناوگان تا بررسي و تعيين خودروي مناسب و با کيفيت در ناوگان حمل و نقل عمومي تهران ، بکار گيري سمند معقول تر از تردد پيکان فرسوده در پايتخت است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44271
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه