میهن صنعت :

تصادفات پرايد به نسبت ميزان توليد از ديگر خودروهاي پرتيراژ کمتر است

میهن صنعت : گزارش يک مرکز تحقيقاتي نشان مي دهد خودروي پرايد در مقايسه با چند خودروي پرتيراژ ديگر کمترين نسبت تصادفات به ميزان توليد را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گزارش يک مرکز تحقيقاتي نشان مي دهد خودروي پرايد در مقايسه با چند خودروي پرتيراژ ديگر کمترين نسبت تصادفات به ميزان توليد را دارد.

بر اساس گزارش بررسي تصادفات جاده اي که در مرکز مطالعات و برنامه ريزي استراتژيک انجام شده است نشان مي دهد خودروي مربوط به خانواده پرايد با وجود اين که بيشترين حجم توليد خودرو در کشور را به خود اختصاص داده است از نظر تعداد تصادفات در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس اين گزارش حجم توليد خودروهاي خانواده پرايد طي چند سال اخير معادل حدود ۴ ميليون و ۶۷۰ هزار دستگاه مي باشد که از اين ميان در سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۷۹۹ دستگاه خودروهاي خانواده پرايد با تصادف مواجه شده اند.

بر اساس اين گزارش علت تعداد بالاي تصادفات پرايد بر خلاف آنچه بي کيفيتي اين خودرو از سوي برخي افراد عنوان شده است دليلي جز تعداد بالاي توليد اين خودرو ندارد و طبيعتاً جز اين نمي توان انتظار داشت که خودرويي که حدود 5 ميليون دستگاه از آن در جاده هاي کشور رفت و آمد داشته و ميزان توليد يک سوم از کل خودروهاي توليدي را در اختيار دارد، در فعل و انفعالات رانندگان ايراني از حوادث جاده اي (که عوامل موثر ديگري نيز در بروز آن دخيل هستند) مصون باشد.

در عين حال بايد عنوان کرد که مطمئناً آمار پايين تصادفات در خودروهاي قعر جدول نيز مطمئناً به واسطه کميت و تعداد محدود توليد و يا حتي واردات آن خودروها مي باشد و در حقيقت اگر خودرويي که پايين ترين آمار تصادفات را دارد نيز تيراژ توليد ميليوني همچون پرايد را داشته باشد مطمئناً همانند پرايد آمار تصادفات بالايي خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24030
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه