«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تصاویر جاسوسی مدل 2022 پورشه ماکان منتشر شد

شرکت خودروسازی پورشه قرار است تا نسخه جدید مدل پرفروش خود یعنی شاسی بلند ماکان را در آینده ای نه چندان دور معرفی کند.این مدل از یک پلتفرم جدید بهره برده که این خودرو را به یک نسخه تمام الکتریکی تبدیل می کند و در واقع به عنوان دومین خودرو الکتریکی پورشه پس از تایکان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی پورشه قرار است تا نسخه جدید مدل پرفروش خود یعنی شاسی بلند ماکان را در آینده ای نه چندان دور معرفی کند.این مدل از یک پلتفرم جدید بهره برده که این خودرو را به یک نسخه تمام الکتریکی تبدیل می کند و در واقع به عنوان دومین خودرو الکتریکی پورشه پس از تایکان شناخته می شود.

تصاویر جاسوسی منتشر شده نخستین تصاویری است که از نسخه جدید پورشه ماکان به بیرون درز کرده و حاوی اطلاعات زیادی است. همان طور که مشخص شد، این مدل با الهام از مدل تایکان طراحی شده و بیشتر به سمت مدل های کوپه-شاسی بلند حرکت کرده است.

طراحان این خودروساز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا تفاوت های زیادی بین ماکان جدید و قدیمی ایجاد کنند و تنها یک دلیل برای تصمیم خود اعلام کرده اند. قرار است که نسل دوم ماکان و مدل قدیمی تر در کنار یکدیگر عرضه شوند و امکان انتخاب پیشرانه های 6 و 4 سیلندر بنزینی در نسخه قدیمی تر و یا تمام الکتریکی در نسخه تازه وارد وجود دارد.

با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده می توان متوجه شد که نمای جلو مدل جدید پورشه ماکان بسیار شبیه به نسخه تایکان است و در واقع با چراغ های ال ای دی باریک مزین شده است. در نمای عقب نیز چراغ های عقب جدید وهمچنین یک بال کوچک به چشم می خورد. بزرگترین تغییر ظاهری این مدل مربوط به شکل کوپه-شاسی بلند می شود که با شکل آیرودینامیکی خود برای قرار گرفتن پیشرانه الکتریکی متناسب شده است.

پورشه ماکان نخستین خودرو از گروه بزرگ فولکس واگن است که از پلتفرم PPE بهره می برد و در کنار مدل رایج مجهز به پلتفرم MLB بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اطلاعات فنی این مدل بسیار محدود است اما پلتفرم PPE قابلیت سازگاری با سیستم شارژ  800V/350kW تایکان را دارد و این بدین معنا است که ماکان در هر بار شارژ می تواند مسافت طولانی را طی کند. به نظر می رسد که پورشه به دنبال تولید یک شاسی بلند با رنج مسافت طولانی تر به جای عرضه یک مدل اسپرت تر نظیر تایکان است.

خودروهای شاسی بلند در بازار خودرو جایگاه ویژه ای دارند و برای شرکت های آلمانی موفقیت بزرگی تلقی می شوند. تنها در سال گذشته حدود 100 هزار نسخه از این مدل به فروش رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=202831
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه