میهن صنعت :

تصمیم اخیر شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو قابلیت اجرایی ندارد

میهن صنعت : قیمت شهریور ماه خودروسازان همان قیمت اسفند ماه سال گذشته سازمان حمایت و بر اساس ارز مرجع است که موجب گردید خودروسازان در سال جاری زیان 3 هزار و 500 میلیارد تومانی را متحمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مشاور انجمن خودروسازان در خصوص تصمیم اخیر شورای رقابت در خصوص بازگشت قیمت خودروسازان به شهریور ماه با احتساب تورم موجود در این مدت ، گفت : قیمت شهریور ماه خودروسازان همان قیمت اسفند ماه سال گذشته سازمان حمایت و بر اساس ارز مرجع است که موجب گردید خودروسازان در سال جاری زیان 3 هزار و 500 میلیارد تومانی را متحمل شوند.

داوود میرخانی رشتی افزود : در حالی که قیمت های شهریور ماه خودروها ، موجب ضرر و زیان خودروسازان شده، چگونه است که شورای رقابت خواستار بازگشت قیمت خودروها به این عدد به اضافه تورم بخش صنعت در 6 ماه اول است ضمن آنکه تا کنون میزان این تورم بخشی اعلام نشده است .

وی تصریح کرد : قطعا دکتر پژویان، رئیس شورای رقابت نسبت به خودروسازان حسن نیت دارند و با شناختی که از این ایشان دارم مسلما ایشان قصد ندارند تولید کنندگان داخلی ضربه ببینند .

مشاور انجمن خودروسازان تاکید کرد : ظاهرا اطلاعاتی که بر اساس آن در شورای رقابت تصمیم گیری شده است ناکافی بوده که منجر به چنین تصمیمی شده است به عنوان مثال در مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب رئیس شورای رقابت و دبیر انجمن خودروسازان ، دکتر پژویان مباحثی را مطرح کردند که مشخص شد یا اطلاعات لازم به ایشان داده نشده است یا اطلاعات ارائه شده به دلیل مشغله زیاد فرصت مطالعه نکردند.

میرخانی گفت : پیش از این بنده و آقای نعمت بخش حضور رئیس شورای رقابت رسیدیم و اطلاعات لازم را خدمت ایشان ارائه کردیم حتی جدول میزان افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه مورد استفاده در هر خودرو از جمله فولاد ، مواد پتروشیمی و مس را خدمت ایشان اعلام نمودیم که به نظر می رسد به دلیل مشغله کاری فرصت نکردند مطالعه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم اخیر شورای رقابت که بر اساس اطلاعات نادرست گرفته شده ، قابلت اجرایی ندارد، به خبر خودرو گفت : در صورت عملی شدن تصمیم شورای رقابت ، فاتحه صنعت خودرو خوانده شده و قطعا موجب نابودی صنعت خودرو کشور خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14163
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه