میهن صنعت :

تصمیم نادرستی که به آلودگی تهران کمک کرد/ برخورد با خودروهای دودزا ادامه دارد

میهن صنعت : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از پنج ساله شدن مدت زمان معاینه فنی خودروها گفت: افزایش عمر برگه های معانه فنی از دو سال به پنج سال، یکی از دلایل اصلی رشد شاخص های آلاینده هوای شهرها به ویژه تهران است که از نگاه کارشناسان، ی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار حسین رحیمی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه قانون پنج ساله شدن عمر برگه های معاینه فنی خودروها نیاز مبرم به بازنگری و اصلاح دارد، افزود: با توجه به افزایش شمار روزهای ناسالم و حذف روزهای پاک از آسمان شهرها به ویژه تهران، اصلاح مصوبه سن معاینه فنی خودروها بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با گلایه از اینکه معاینه فنی خودروها فقط با شدت گرفتن آلودگی هوا جدی گرفته می شود، تصریح کرد: خودروهای تولید داخل پس از دو سال نیاز جدی به معاینه فنی دارند در حالیکه قانون معافیت پنج ساله وسایل نقلیه از دریافت برگه سلامت فنی، راه را برای فرار مالکان از نظارت های مراکز معاینه فنی هموار می کند.

وی در خصوص آمار خودروهای دودزایی که امسال از سوی پلیس راهور متوقف شده اند، توضیح داد: اولویت نخست پلیس راهور ناجا، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در شهرها است به همین منظور در شش ماه نخست سال جاری از تردد 978 خودروی دودزا ممانعت به عمل آمده است.

سردار رحیمی ادامه داد: خودروهای فرسوده شامل اتوبوس، مینی بوس، وانت و خودروهای شخصی می شوند که نه تنها به علت فرسودگی دودزا هستند بلکه فاقد معاینه فنی نیز بوده که همین مسئله بر میزان تولید آلودگی های این وسایل نقلیه می افزاید. 

طرح برخورد با خودروهای دودزا همچنان ادامه دارد

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح برخورد با خودروهای فرسوده متوقف نشده و به قوت خود باقی است، گفت: تجربه ثابت کرده سیاست های تشویقی باید پیش شرط اجرای طرح های نوسازی خودروهای فرسوده شود در غیر اینصورت مشارکت های مردمی به حداقل می رسد.

وی با تاکید بر ادامه برخوردهای کارشناسانه پلیس راهور با دارندگان خودروهای فرسوده افزود: هم اکنون بیش از 50 هزار خودرو فرسوده در سراسر کشور آماده نوسازی هستند اما سیاست های تشویقی مناسبی در قبال این نوسازی ها در نظر گرفته نشده در حالیکه بیش از 60 درصد از آلودگی هوا مربوط به خودروهای دودزاست.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: امیدواریم طرح دوم جامع کاهش آلودگی کلانشهرها در آینده نه چندان دور، منجر به کاهش حجم تولید آلاینده ها و تبیین سیاست های تشویقی به منظور نوسازی هر چه سریعتر خودروهای فرسوده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28767
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه