میهن صنعت :

تضییع حقوق مصرف‌کنندگان با انحصاری شدن واردات خودرو

میهن صنعت : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به هرگونه تشدید انحصار در واردات خودرو و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیدمحمد جعفری، اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون که رقابت نسبی در واردات خودرو وجود دارد شاهد تضییع حقوق مصرف‌کنندگان از سوی نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی هستیم.

 

وی با بیان این‌که عدم تحویل در زمان مقرر، ارائه ‌نکردن خدمات پس از فروش مناسب و گران‌ فروشی از جمله مهمترین تخلفات مرسوم در نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی است، خاطرنشان کرد: تقریبا نمی‌توان وارد‌کننده رسمی را یافت که خودروهای پیش فروش شده را در موعد مقرر تحویل پیش خریداران دهد.

 

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: گزارش‌هایی از نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت‌ خودروهای عرضه شده از سوی نمایندگی‌های رسمی وجود دارد که پایین‌تر بودن قیمت خودروهای وارد‌ شده از سوی وارد‌کنندگان متفرقه نسبت به نمایندگی‌های رسمی، نشان‌ دهنده صحت این گزارش‌ها است.

 

وی با بیان این‌که در چنین شرایطی هرگونه انحصاری‌ شدن واردات خودرو دست نمایندگی‌های رسمی برای تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را بازتر خواهد کرد، به ایسنا گفت: بنابراین به جای انحصاری کردن واردات در دست نمایندگی‌های متخلف باید با تشدید نظارت بر عملکرد آنها حقوق مصرف‌کنندگان را تامین کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26621
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه