میهن صنعت:

تظاهرات اعتراضی نیویورکی‌ها زیر باران پس از تدفین یک سیاه‌پوست مقتول دیگر

میهن صنعت: به رغم بارش شدید باران، معترضان آمریکایی در میدان تایمز و میدان یونین نیویورک تجمع کردند و زیر چتر فریاد «نمی‌توانم نفس بکشم» و «بلندتر بلندتر» سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،به نقل از ایسنا  تظاهرکنندگان نیویورکی که روز شنبه تجمع برگزار کردند، به اقدامات خشونت‌آمیز پلیس آمریکا معترض بودند. این اعتراضات پس از مراسم تدفین "آکای گرلی" 28 ساله برگزار شد. این سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی در 20 نوامبر از سوی یک پلیس سفیدپوست هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

معترضان آمریکایی در نظر دارند تا تظاهرات دیگری را در بروکلین برگزار کنند. در شهرهای دیگر آمریکا از جمله آتلانتا، دالاس، هوستون و تامپابی نیز تظاهرات برگزار شد. معترضان همچنین برای یادبود اریک گارنر 43 ساله که در ماه ژوئیه به دست پلیس خفه شد، شعار «نمی‌توانم نفش بکشم» سر دادند. این سیاهپوست که پدر شش فرزند بود، در جریان بازداشت کشته شد و گزارش کالبد شکافی نشان می‌دهد که مرگ وی "قتل" بوده است. با این حال هیات منصفه روز چهارشنبه هفته گذشته افسر پلیس سفیدپوست را از اتهام‌ها تبرئه کرد که همین امر موجب چهار شب اعتراضات متوالی در نیویورک و سایر شهرهای آمریکا شد.

 

پیشتر نیز هیات منصفه بخش سن لوئیس در ایالت میسوری قاتل سفیدپوست مایکل براون 18 ساله را تبرئه کرد. این نوجوان سیاهپوست در نهم اوت در حالی که دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، هدف شلیک گلوله‌های پی در پی دارن ویلسون قرارگرفت و مرد.

 

آکای گرلی نیز که در میان همراهی خانواده و دوستانش روز شنبه به خاک سپرده شد، در پله‌های تاریک آپارتمان دوستش در بروکلین هدف شلیک گلوله قرار گرفت. جمعیت زیادی در مراسم تدفین حضور داشتند و تابوت قهوه‌ای رنگ وی از گل‌های سفید و سرخ پوشیده شده بود.

 

این سیاهپوست 28 ساله که مادرش در فلوریدا زندگی می‌کند، یک مراسم برای جشن روز شکرگزاری ترتیب داده بود تا دختر جوانش را به مادرش معرفی کند اما کشته شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63674
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه