میهن صنعت:

تظاهرات بی‌سابقه، فعاليت نيويورک را مختل کرد/ تجمع ده ها هزار نفری در مقابل کنگره و کاخ سفید/ بازداشت 23 معترض در بوستون + تصاویر

میهن صنعت: پلیس آمریکا 23 تن را در جریان تظاهرات در شهر بوستون بازداشت کرد و در هین حال ادامه تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا فعالیت های مالی نیویورک را مختل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی پرس تی وی از بازداشت23 نفر در جریان تظاهرات  در شهر بوستون در آمریکا خبر داد.



تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا فعالیت های مالی نیویورک را مختل کرده است.

خبرنگار پرس تی وی در نیویورک گفت: شب گذشته خیابان های شهر نیویورک صحنه برگزاری تظاهرات گسترده مردمی بود. این تظاهرات در اعتراض به کشته شدن چند مرد سیاهپوست به دست افسران پلیس سفیدپوست  و خشونت های پلیس و برخورد نژادپرستانه پلیس بود. تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات نیویورک به حدی زیاد بود که آمد و شد خودروها را مختل کرد و درواقع، زندگی عادی مردم آمریکا در این شهر مختل شد. البته این تظاهرات به شهرهای دیگری ازقبیل واشنگتن و شیکاگو و بوستون نیز کشیده شده است. شب گذشته تظاهراتی هم در نزدیک کاخ سفید برپا شد. خواسته اصلی تظاهرکنندگان این است که رویکرد پلیس آمریکا تغییر کند و باید عدالت درباره رفتارهای غیرقانونی پلیس اجرا شود. آنها اعلام کرده اند تا وقتی این اتفاق رخ ندهد، از تظاهرات خود دست نخواهند کشید. 


در چند مورد از قبیل مرکز خرید بارکلی نیز معترضان روی زمین دراز کشیدند و اعتراض نمادین خود را به خشونت های پلیس نشان دادند. 

این تظاهرات در مناطقی از نیویورک برپا شده است که مردم در آنجا برای تفریحات آخر هفته می روند. باتوجه به اینکه در ایام آخر هفته کاری آمریکا به سر می بریم، بی تردید تظاهرات گسترده در نیویورک به کسب و کار محله های فوق در این شهر بسیار ضربه می زند. درواقع، فعالیت مالی این شهر به شدت مختل شده است. 

در این میان باید به نقش رسانه های اجتماعی نیز توجه داشت که سبب شده است معترضان تظاهرات خود را سازماندهی کنند. 

این تظاهرات در حال گسترش است. این تظاهرات به شکل های مختلف در بخش های مختلف شهر نیویورک و شهرهای دیگر در حال برپایی است و روز به روز گسترش می یابد.


درعین حال معترضان تجمع دهها هزار نفری در برابر کنگره و کاخ سفید برپا کردند. 


سازمان های حقوق مدنی و سیاست مداران منتقد دولت آمریکا ، تجمع ده هزار نفری شهروندان آمریکایی در خیابان  پنسیلوانیای واشنگتن دی سی محل قرار گرفتن کاخ سفید و کنگره آمریکا  را بر پا کردند.


 در این تجمع خانواده 3 قربانی سیاه پوست که اخیرا بدست پلیس سفید پوست کشته شدند نیز حضور  داشتند . برگزارکنندگان این تظاهرات  خواهان وضع قانونی در کنگره برای دفاع از حقوق رنگین پوستان ؛ نصب دوربین بر روی بدن افسران پلیس و نیز اصلاحات جدی در نظام قضایی کشورشان شدند.

تظاهرکنندگان در پایان این تجمع  بیانیه ای صادر کردند و خواهان پایان یافتن خشونت های پلیس، تبعیض نژادی، برگزاری جلسات دادرسی عادلانه ، نصب دوربین بر روی  لباس ماموران پلیس و  برخورد با عاملان قتل سه سیاه پوست اخیر شدند.





 پلیس نیویورک مانع از نزدیک شدن معترضان به مقر پلیس شد. حدود ده افسر پلیس با تشکیل یک زنجیره از نزدیک شدن معترضان به مقر پلیس جلوگیری کردند اما هیچ یک از معترضان بازداشت نشد.



09:25  از اعدام آدمک‌های سیاهپوست تا حمل تابوت در تظاهرات آمریکا/ تصاویر

10:00  حضور سناتور آمریکایی در تظاهرات ضدنژادپرستی در نیویورک + عکس















لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64096
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه