میهن صنعت :

تعرفه واردات خودرو، سیاست غیر دائمی است/ شرایط برای رقابتی شدن بازار فراهم شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تعرفه واردات خودرو را سیاستی غیردائمی دانست و گفت: برای افزایش توان رقابت، باید کیفیت را افزایش و قیمت ها را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین گروسی در گفت و گویی در واکنش به پیشنهادات مطرح شده مبنی بر ثابت ماندن تعرفه واردات در سال آینده، گفت: تعیین تعرفه مانند تکیه گاهی برای درست رشد کردن درخت بوده و نمی توان برای همیشه آن را قابل اتکا دانست، به همین دلیل، در قانون هم پیش بینی شده که نرخ تعرفه ها به مرور کاهش یابد.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال باید توجه داشت که پیوستن به WTO(تجارت جهانی) مشمول بر حذف کلیه عوارض است، بنابراین باید با کاهش تدریجی عوارض و تعرفه، شرایط را برای رقابتی شدن بازار فراهم کرد.

وی تصریح کرد: البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که تعرفه واردات خودرو طی سالهای اخیر از ۹۰ درصد به ۴۵ درصد کاهش یافته و اقدامات خوبی نیز طی این مدت صورت گرفته، اما برای رشد توان رقابت، باید کیفیت را افزایش و قیمت ها را کاهش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: وضع تعرفه واردات، سیاستی میان مدت و در راستای حمایت از تولید بوده و نمی توان بصورت دائمی به آن اتکا کرد، از این رو باید به نحوی عمل شود که طی مدت کوتاهی، تعرفه بصورت کامل صفر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تعرفه، به افزایش استقبال از خودروهای خارجی منجر می شود، گفت: از عمده دلایل استقبال از خودروهای خارجی، کاهش تولیدات داخلی و رشد قیمت است، همچنین بر اساس تصور بسیاری از مردم، خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی کیفیت پایین تری دارند، در صورتی که در مقایسه خودروهای هم قیمت، محصولات ایرانی معمولا کیفیت بالاتری دارند.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس، همچنین نبود تنوع را عاملی برای کاهش استقبال از خودروهای داخلی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افزایش کیفیت و دستیابی به نرخ های منطقی، شاهد حذف تعرفه و رقابت پذیر شدن بازار باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=62951
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه