میهن صنعت:

تعرفه واردات خودرو باید با برنامه و پلکانی کاهش یابد

میهن صنعت: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس با تاکید بر کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو گفت: کاهش یکباره تعرفه واردات خودرو به ضرر صنعت خودرو داخلی خواهد بود و این امر باید با برنامه و به صورت پلکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از عصرخودرو حمید رضا فولادگر در گفت وگویی افزود: با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو موافق هستیم چرا که کاهش یک باره تعرفه به صنعت خودرو داخلی لطمه وارد خواهد کرد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ثبات در تعرفه نیز باعث خواهد شد رقابتی وجود نداشته باشد و دیگر شاهد ارتقاء کیفیت نباشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما معتقدیم که تعرفه ها باید به تدریج کاهش یابد و فضا برای رقابت محیا شود و این جزو سیاستهای اصل 44 بوده و باید به سمت رقابت واقعی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مجلس به صورت کلی قانون کاهش تعرفه واردات خودرو را در برنامه چهارم توسعه و سیاست های اصل 44 تصویب کرده است و بنابراین باید رقابتی شدن برای این صنایع را با حرکت به سمت خصوصی سازی و خروج از مدیریت دولتی، فراهم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با کاهش پلکانی تعرفه ها هم می توان به خودروسازان مهلت داد تا بتوانند محصولات خود را ارتقاء دهند و هم به یکباره میدان را به خودروهای وارداتی نخواهیم داد.

فولادگر گفت: وقتی بازار رقابتی شود و کیفیت محصولات در بازار افزایش یابد دیگر بازار خودرو در اختیار و انحصار تعدادی از خودروسازان قرار نخواهد گرفت و در آینده هم شاهد رشد صنعت خودرو خواهیم بود و هم رضایت مشتریان جلب خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که نظارت در این زمینه از سوی دستگاه های مربوطه بسیار مهم است تا افراد به فکر سودجویی و رانت خواری برای رسیدن به اهداف خود نباشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=66698
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه