استاندار بوشهر:

تعطیلی پارک‌ ها و سواحل استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: با توجه به صعودی شدن آمار مبتلایان به کرونا و وضعیت قرمز چهار شهرستان این استان با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس پارک‌ها و سواحل تعطیل شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین تعطیلی تالارهای پذیرایی نیز برای ۲ هفته دیگر تمدید می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم و اصناف در فاز نخست بیماری کرونا، ادامه داد: انتظار می‌رود در فاز دوم هم مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به کاهش روند شیوع کرونا همکاری لازم را انجام دهندزیرا روند صعوی آمار این بیماری در استان بوشهر نگران کننده‌است.

گراوند بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و نسبت به استفاده از ماسک بی توجه باشند به مراتب با شرایط بدتری روبرو خواهیم شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند در همین ارتباط سه پیشنهاد شامل کاهش شمار کارکنان دستگاه‌های اجرایی، با توجه به افزایش ترددها در بازارهای سرپوشیده پیشنهاد تعطیلی این اماکن و اعمال محدودیت تردد بین استانی و شهرستانی نیز تدوین و به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

گراوند گفت: در این شرایط وقتی نگرانی افزایش می‌یابد که بیمارستان‌ها ظرفیت پاسخگویی به مراجعه‌ها را نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آمارهای بستری در بیمارستان‌ها به ارشد نظامی منطقه نیز دستور داده شد که نقاهتگاه‌های موجود در این استان را آماده و تجهیز کنند تا در صورت تکمیل ظرفیت مراکز درمانی از این اماکن استفاده شود.

استاندار بوشهر در باره تولید ماسک گفت: بخش خصوصی پای کار آمده و هفته آینده واحد تولید ماسک در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود و با تولید انبوهی که صورت می‌گیرد نیاز استان در این بخش برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر فروشگاهی که در استان بوشهر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد بلافاصله از سوی اداره‌های صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و نظارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعطیلی آن اقدام و پلاکاردی هم مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنف مورد نظر نصب شود.

گراوند اضافه کرد: بانک‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت نکردن قسط‌ها به صورت حضوری توجه داشته باشند همچنین با همکاری فرمانداران، روسای شوراها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌ عروسی و ترحیم صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: فرمانداران با کمک شبکه‌های بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را راه‌اندازی کرده و راهکارهای استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای نظارت بر بازار و سواحل شناسایی شود.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن شهرها از سوی شهرداری‌ها و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافری، فرودگاه، اسکله‌ها و بنادر دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بروز برخی رفتارها و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی موجب مرگ عزیزان و دوستان خود نشویم.

دکتر سعید کشمیری آب و هوا، استفاده از کولر و تجمع در فضای سربسته کوچک و کم حجم، رعایت نکردن پروتکل‌های ابلاغی در بازار،  شرکت در دورهمی‌ها و مراسم‌ عروسی و ختم در فضای سربسته را از جمله عوامل شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر عنوان کرد.

وی بیان کرد: هر وقت موارد مثبت زیاد شد موارد بستری و بدحالی بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه افزایش می‌یابد و بستری بودن ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ها که بخشی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند گواهی براین مدعا است.

کشمیری تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا نیست آنچه مهم است رفتار مردم بعد از پایان محدودیت‌ها است که اگر موارد بهداشتی رعایت نشود دوباره به جای اول بازمی‌گردیم.

وی یادآور شد: گزارش سرعت رشد و شیب بیماری در استان بوشهر تند و شدت انتقال بالا رفته و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید شیب بیماری شکسته شود.

کشمیری اضافه کرد: اگر بالای ۷۰ درصد از ماسک استفاده شود بیماری خیلی سریع کاهش می‌یابد و شاهد پیک دوم نخواهیم بود.

جمع‌آوری و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در استان، کارمندانی که تست کرونا می‌دهند تا زمانی که جواب تست آنها اعلام نشده در محل کار حاضر نشوند، فعالیت کارگروه اقتصادی استان با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازمندی‌های بخش درمان، از سرگیری برنامه تلویزیونی ساعت سلامت، استفاده شهرداران از همه امکانات تبلیغی برای هشدار در مورد ویروس کرونا، تب سنجی در ورودی اداره‌ها و اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اتباع خارجی در استان را با جدیت در دستور قرار دهد از جمله دیگر مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر بود./ایرنا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197092
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه