«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تعطیلی کارخانه‌های هیوندای موتور در اکثر کشورها توسط کرونا

ویروس کرونا این بیماری همه گیر که اکنون سراسر مردم جهان را درگیر کرده همچنان باعث اختلال در روند کارخانه های کره ای از جمله هیوندای موتور، کیا موتورز، سامسونگ و ال جی الکترونیک شده و این کارخانه ها را در اکثر کشورها تعطیل کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ویروس کرونا این بیماری همه گیر که اکنون سراسر مردم جهان را درگیر کرده همچنان باعث اختلال در روند کارخانه های کره ای از جمله هیوندای موتور، کیا موتورز، سامسونگ و ال جی الکترونیک شده و این کارخانه ها را در اکثر کشورها تعطیل کرده است.

شرکت هیوندای موتور، بزرگترین خودروساز کره ای خط تولید خود را به حالت تعلیق در آورد. به گفته این شرکت در روز گذشته، کارخانه هیوندای واقع در سن پترزبورگ روسیه به مدت 5 روز از تاریخ 30 مارس تعطیل خواهد شد. همچنین، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین هفته آینده سراسر کشور را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام کرد.

کارخانه هیوندای موتور واقع در سن پترزبورگ ظرفیت تولید سالانه 230.000 واحد وسیله نقلیه را دارد. این خودروساز آمریکایی همچنین از روز جمعه کارخانه اتومبیل خود را در ترکیه تعطیل کرده و هیچ تاریخی برای بازگشایی مجدد آن اعلام نکرده است.

هیوندای موتور و کیا موتورز فقط در چین، مکزیک و چند کشور دیگر تولید عادی خود را انجام می دهند و هنوز ویروس کرونا این کارخانه ها را به تعطیلی نکشانده است.

پس از آزمایش مثبت ویروس کرونای یک کارمند در کارخانه هیوندای موتور آمریکا، کار در این کارخانه متوقف شد. کارخانه دیگری در جمهوری چک به مدت دو هفته تا 3 آوریل به حالت تعلیق در آمد. همچنین در کشورهای برزیل و هند نیز دست از تولید کشیده و تعطیل شده است.

شرکت کیا موتورز تولید در آمریکا، هند و اسلواکی متوقف کرد.

قابل ذکر است، کارخانه های تولید لوازم خانگی و گوشی های هوشمند سامسونگ و ال جی در اکثر کشورها تعطیل شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193039
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه