میهن صنعت :

تعقیب و گریز پلیسی به تاریخ می پیوندد؟

میهن صنعت : پلیس اتحادیه اورپا در حال طرح ریزی برنامه محرمانه برای متوقف کردن خودروها متخلف، از راه دور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پلیس در اتحادیه اروپا سخت در تلاش است سیستمی را راه اندازی کند که از راه دور بتواند خودروهای متخلف را متوقف کند، یعنی کافی است دستور توقف یک خودرو را از مقام های بالا دریافت و از راه دور خودرو را خاموش و غیرقابل حرکت کنند.

سیستم یاد شده را «خدمات فناوری قوانین انتظامی شبکه اروپایی» ابداع کرده است. در این صورت دیگر لازم نیست خودروی متخلفی که برای مثال سرعت غیرمجاز دارد، تعقیب کرد. کافی است پلیس تصمیم به توقف این خودرو بگیرد در آن صورت از راه دور و با استفاده از شبکه های کامپیوتری و ماهواره ای خودرو متخلف متوقف خواهد شد. در صورتی که این سیستم جواز فعالیت بگیرد، کار بر جنایت کاران سازمان یافته هم دشوار خواهد شد و فرار از صحنه جرم و جنایت هم بی نهایت دشوار می شود.

بر اساس اخبار افشا شده و لو رفته ، تا سال 2020 این سیستم فعال می شود.

با توجه به این که در طول سال تعداد تعقیب و گریز خودروها در برابر خودروهای در حال تردد بسیار ناچیز است، تجهیز خودروها به سیستم های قابل کنترل توسط پلیس به هزینه بسیار سنگینی نیاز دارد که معلوم نیست تا آن زمان چه فکر به حال آن خواهد شد.

به نظر شما این کار عملی است؟ آیا یک حکومت حق دارد برای عده معدودی مجرم و خلاف کار همه مردم را مجبور به استفاده از این سیستم کند. باید صبر کرد و دید آیا اصلا چنین سیستمی راه اندازی می شود؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40712
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه