میهن صنعت :

تعمیق داخلی سازی موتورهای تی یو 5 تا مرز خودکفایی

،مهندس سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: موتور تی. یو. 5 در برنامه پنج ساله راهبردی قوای محرکه ایران خودرو جایگاه مهمی دارد؛ به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه های آن در دستور کار است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میهن صنعت به نقل از ایکوپرس ،مهندس سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: موتور تی. یو. 5 در برنامه پنج ساله راهبردی قوای محرکه ایران خودرو جایگاه مهمی دارد؛ به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه های آن در دستور کار است.

وی با اشاره به روند فزاینده داخلی سازی موتور تی. یو. 5 در سه سال اخیر، گفت: به دنبال تحقق 90درصد ساخت داخل در این موتور، با برنامه ریزی مدون و مشارکت زنجیره تامین در آینده بسیارنزدیک به خودکفایی کامل می رسد.

مهندس سلیمانی ، تولید سالانه بیش از 352 هزار دستگاه موتور تی. یو .5 و مدیریت کاهش قیمت تمام شده آن را از عواملی دانست که دست یابی به خودکفایی کامل آن را ضرورت می بخشد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد : تجربه 40 سال تولید موتور در ایران خودرو همراه با برنامه ریزی و بهره گیری از دانش متخصصان ایرانی در سال های اخیر، خودکفایی کامل در تولید موتورهای او.اچ . وی، او.اچ.وی.جی و ایکس.یو.7 را در پی داشته و با توجه به طراحی و ساخت موتور ای. اف. 7. به عنوان اولین موتور ملی، تمامی قطعات این موتور نیز ساخت داخل است.

وی از نصب موتورهای ای. اف. 7 و تی. یو. 5. بر روی رانا به عنوان دومین خودروی برند ملی ایران خودرو در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی خبر داد که به منظور قطع وابستگی به شرکت های خارجی انجام می شود.

سلیمانی اظهار داشت: معاونت نیرو محرکه ایران خودرو به منظور بهره برداری از حداکثر ظرفیت خطوط تولیدی خود در راه خودکفایی و قطع وابستگی، داخلی سازی قطعات و مجموعه های موتور TU3 را نیز در برنامه دارد و با توجه به بالا بودن هزینه طراحی و ساخت خطوط ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر این موتور، پروژه ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور TU3 در معاونت نیرومحرکه ایران خودرو به اجرا درآمده و بهره برداری از آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2441
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه