میهن صنعت :

تعیین قیمت تندر 90 ، رانا و 206 طی هفته جاری

میهن صنعت : در حالیکه قرار بود با اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی، قیمت محصولاتی همچون تندر، پژو 206 و رانا هفته گذشته تعیین شود، این امر به هفته جاری موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از چندماه بررسی و تعیین دستورالعمل قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، هفته گذشته قیمت 23 محصول ایران خودرو و سایپا برمبنای این فرمول و با توجه به تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی ،توسط خودروسازان تعیین و اعلام شد.


اما به دلیل اینکه گفته می شد باید تورم بخشی در محصولاتی همچون تندر ،پژو206 و رانا به طور جداگانه محاسبه شود، تعیین قیمت نهایی آنها باقی ماند.

در همین ارتباط معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو هفته گذشته  از اعلام تورم بخشی و تعیین قیمت این محصولات تا پایان هفته خبر داده بود.

بر اساس این گزارش ،با توجه به اینکه شاخص تورم بخشی این محصولات تاکنون از سوی بانک مرکزی اعلام نشده ، مشتریان باید همچنان منتظر بمانند و یا خودروی مورد نظر خود را با قیمت های قبلی خریداری کنند.

در همین ارتباط عیسی امامی یک عضو شورای رقابت تصریح کرد: خودروهای تندر و رانا محصولات جدید محسوب می شوند که نرخ تورم پایه برای آنها لحاظ نشده و نیازمند اعلام نرخ تورم بخشی جداگانه است.

وی ابراز امیدواری کرد این نرخ تورم هفته جاری مشخص تا براساس آن قیمت های این خودروها نیز اعلام شود.

وی درموردامکان تغییر قیمت ها براساس نرخ تورم بیان کرد: این تغییرات ممکن است در برخی شرایط به صورت هفتگی یا ماهانه باشد.

امامی تصریح کرد: البته در شرایط فعلی اگرنرخ تورم بیش از میزان فعلی باشد بهتر است خودروسازان ضررها را تحمل کنند و بیش از این به مردم فشار نیاورند.

لازم به ذکر است هم اکنون قیمت پژو 206 در بازار آزاد، 32 میلیون و 500 هزار تومان، تندر 90 مدل E1 ،28 میلیون تومان و مدل E2 ، 31 میلیون تومان و رانا  29 میلیون تومان است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17877
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه