میهن صنعت:

تعیین قیمت خودرو سیاسی شده است

میهن صنعت: دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران گفت: در دو سال اخیر تعیین قیمت خودرو نه براساس متغیرهای اقتصادی بلکه براساس سیاست‌های دولتی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگویی اظهار کرد: در اواخر دولت پیشین و با ورود شورای رقابت فرآیند تعیین قیمت خودرو از امری اقتصادی به سیاسی تبدیل شد.

 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آن روند تاکنون نیز ادامه یافته است به‌گونه‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت علیرغم این که چندی پیش از احتمال افزایش قیمت خودروها خبر داده بود پس از فشارهای وارده مجبور به عقب نشینی شد.

 

دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران افزود: این در حالی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت تا زمانی که در موضوعی به اشراف کامل نرسد اظهار نظر نمی‌کند و اظهارات وی مبنی بر احتمال افزایش قیمت خودروها نیز براساس واقعیت‌های این صنعت بود.

 

نعمت‌بخش با بیان این‌که خودروسازان در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان زیان کردند، تصریح کرد: در 9 ماهه امسال نیز میزان زیان خودروسازان از هزار میلیارد تومان گذشته است.

 

وی افزود: خودروسازان شرکت‌های بورسی بوده و این نحوه تعیین قیمت موجب ضرر و زیان سهامداران شده است. از آن سو نیز به دلیل زیان‌دهی بالا توان صنعت خودرو به شدت تضعیف شده است.

 

به نقل از ایسنا دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران درباره اظهارات رییس شورای رقابت مبنی بر تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودروها، اظهار کرد: ما نیز امیداریم این فرمول تغییر کند زیرا فرمول فعلی دارای ایراداتی به ویژه در زمینه قیمت پایه و نرخ محاسبه ارز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43581
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه