میهن صنعت :

تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو بر اساس حجم موتور منطقی تر است

میهن صنعت : سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه تغییر در میزان و نحوه تعیین تعرفه واردات خودرو باید در قانون بودجه مطرح و در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه تغییر در میزان و نحوه تعیین تعرفه واردات خودرو باید در قانون بودجه مطرح و در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به برخی پیشنهادات مطرح در خصوص نرخ تعرفه واردات خودرو اظهار داشت : تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو بر اساس حجم موتور منطقی تر خواهد بود ضمن اینکه می توان تلفیقی از پیشنهادات ارائه شده مبنی بر ارزش دلاری خودروهای وارداتی و یا دریافت مالیات بر مصرف به جای تعرفه باشد.

وی اظهار داشت : در شرایطی که قیمت خودرو بیشتر می شود و ممکن است 4 سیلندر و حجم موتور آن زیر 2000 سی سی باشد باید در این شرایط بر آن مبنی پیشنهادی داده شود و با در نظر گرفتن هر دو این موارد تعرفه در نظر گرفته شود.

وی همچنین به بحث تعرفه واردات خودرو پرداخت و اظهار داشت : معتقدم که نرخ تعرفه واردات خودرو باید بر اساس نرم و شرایطی که در قانون بودجه دیده شده کاهش پیدا کند تا قابل رقابت با خودروهای خارجی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در واقع نباید نرخ تعرفه واردات خودرو به میزانی باشد که مانع رقابت پذیری با تولیدات داخلی شود.

نعمتی تصریح کرد : دولت باید در بودجه پیشنهاد خود را مبنی بر تغییر و نحوه تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو را لحاظ کند چرا که امروز نرخ تعرفه است که تعیین کننده میزان واردات خودرو به کشور است.

وی با توجه به تاثیر نرخ تعرفه در میزان واردات خودرو اظهار داشت : البته افرادی که خواهان استفاده از خودروهای لوکس هستند باید هزینه و تعرفه آن را هم پرداخت کنند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=78868
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه