میهن صنعت :

تغيير تكنيك استخراج مواد معدني

مدير عامل شركت ملي صنايع مس ايران از تغيير تكنيك استخراج مواد معدني متناسب با افزايش توليد خبر داد و افزود: به همين دليل خريد ماشين آلات جديد و نوسازي ناوگان حمل و نقل در دستور كار قرار دارد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني میهن صنعت به نقل از شركت ملي صنايع مس ايران، ‘اردشير سعد محمدي’ گفت: با توجه به قيمت مس و جايگاه آن در صادرات غيرنفتي، بايد فعاليت هاي بيشتري در اين حوزه صورت گيرد و از نيروهاي متخصص و همكاري دانشگاه ها بيشتر استفاده شود،‌ چرا كه صنعت مس مي‌تواند نقش تاثيرگذاري در ارتقاي توليد ملي كشور ايفا كند.
وي افزود: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در راستاي ارتقاي سهم صنعت مس در توليد ملي، در آينده نزديك ساختارهاي اين بخش با تغييراتي همراه خواهد بود.
سعد محمدي با اشاره به اين كه،‌ پيش بيني هايي نيز براي افزايش بهره وري صورت گرفته است گفت: نوع نگاه مديريتي در اين زمينه تغيير خواهد كرد تا با بهره گيري از دانش روز دنيا و كنترل عمليات، ميزان بهره وري افزايش يابد.
وي افزود: از طرفي استفاده از نرم افزارهاي نيروي انساني و مالي، تعيين سيستم هاي جديد كنترل، مستقل شدن مجتمع ها از نظر مالي و رقابت بين آنها در بهبود شرايط توليد نقش موثري خواهد داشت.
سعد محمدي از تغيير تكنيك استخراج مواد معدني متناسب با افزايش توليد خبر داد و افزود: به همين دليل خريداري ماشين آلات جديد و نوسازي ناوگان حمل و نقل در دستور كار قرار دارد.
وي با اشاره به اين كه، مجموع اين عوامل در كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري موثر واقع خواهد شد گفت: البته بايد هزينه هاي هر سال را متناسب با شرايط موجود مقايسه كرد، چرا كه هر ساله افزايش هزينه هايي ايجاد مي شود.
وي افزود: در چنين شرايطي بايد ميزان مصارف را كاهش داد و به عنوان نمونه در مقوله انرژي بايد ميزان مصرف را در مقايسه با شرايط فعلي خود و جهان كاهش دهيم.
مدير عامل شركت ملي صنايع مس ايران تصريح كرد: مجموع اين برنامه ها به ما كمك خواهد كرد كه نقش مس در توليد ناخالص ملي به بيش از 8/1 درصد برسد، البته اين عدد با شرايط فعلي مقايسه مي شود.
وي گفت: به عبارت ديگر مبناي ما اين است كه اگر ساير شرايط هم رشد پيدا كند، در برنامه بلند مدت به اين استراتژي شكل فني تر و گسترده تري ببخشيم تا بتوانيم با توانايي هايي كه در كشور وجود دارد، نقش صنايع مس را در توليد ملي ارتقا دهيم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2266
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه